Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/11667
Назва: Determination of fuel-ecological efficiency of exploitation process of diesel ICE of power plants with considering of emission of benzo(a)pyrene and polycyclic aromatic hydrocarbons in exhaust gas flow
Автори: Кондратенко, Олександр Миколайович
Ключові слова: benzene(a)pyrene
polycyclic aromatic hydrocarbons
complex fuel-ecological criterion of Prof. Igor Parsadanov
Дата публікації: 8-вер-2020
Видавництво: Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського "Харківський авіаційний інститут"
Бібліографічний опис: Kondratenko O.M. Determination of fuel-ecological efficiency of exploitation process of diesel ICE of power plants with considering of emission of benzo(a)pyrene and polycyclic aromatic hydrocarbons in exhaust gas flow [Text] / O.M. Kondratenko // ХXV Міжнародний конгрес двигунобудівників: Тези доповідей (08 – 11 вересня 2020 р.). – Х.: НАКУ «ХАІ», 2020. – С. 29.
Короткий огляд (реферат): In this study have been improved the previously proposed by the author methodicas of determination of magnitudes of mass hourly emissions of benzene(a)pyrene and polycyclic aromatic hydrocarbons in diesel engine exhaust gases flow. It were obtained distributions of magnitudes of such emissions on operational regimes field of 2Ch10.5/12 autotractor diesel engine and on regimes of standardized steady testing cycle ESC. It have been improved the mathematical apparatus and methodica of application of complex fuel-ecological criterion of Prof. Igor Parsadanov. It were obtained distributions of magnitudes of such indicator of ecological safety level of power plants with reciprocating ICE exploitation process on operational regimes field of 2Ch10.5/12 autotractor diesel engine and on regimes of standardized steady testing cycle ESC and also obtained its middle exploitation magnitude. It is established that, It is detected that middle exploitation magnitudes of values of criterion Kfe and effect δKfe for all studied variants of considering of mass hourly emissions of B(a)P and PAH in diesel engine exhaust gases flow almost equal to each other and declines the value of Kfe criterion on 29 – 32 % – from 63 ‰ up to 42 – 45 ‰.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/11667
Розташовується у зібраннях:Кафедра прикладної механіки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
23 Kondratenko_XXV_Congress_2020.pdf733,57 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.