Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/1292
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorХарламов, Михайло Іванович-
dc.date.accessioned2017-06-06T06:58:39Z-
dc.date.available2017-06-06T06:58:39Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.urihttp://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/1292-
dc.description.abstractХарламов М.І. Розвиток професійно-технічної освіти в УСРР у 1921-1929 рр. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата історичних наук за спеці¬аль¬ністю 07.00.01 – історія України. – Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, Харків, 2011. У дисертаційному дослідженні на основі широкої історіографічної та джерель¬ної бази комплексно розглядаються проблеми професійно-технічної освіти УСРР у 1921-1929 рр. на прикладі розвитку масових професійно–технічних шкіл. У роботі розглядаються головні етапи становлення, розвитку та занепаду української сис¬теми професійно–технічної освіти, з’ясовуються головні завдання, які ставилися перед установами нижчої професійно–технічної освіти (професійно–технічними школами), їх об’єктивність і відповідність економічній ситуації УСРР у 20–х рр. XX століття, визначаються основні тенденції та закономірності розвитку профе¬сійно–технічних шкіл УСРР протягом третього десятиріччя XX століття. Матеріали і документи вказаного періоду підтверджують обґрунтованість виділення трьох етапів становлення, розвитку та знищення української радянської системи освіти 1920-х рр. Всебічний аналіз зазначених етапів дозволяє зробити висновок про те, що за період з 1921 р. по 1929 р. в УСРР існувала самобутня система освіти, яка не була схожа на російську, з власними принципами та закономірностями. Дуже важливими для підготовки кваліфікованих робітників в цей період в Україні були індустріально–технічні та сільськогосподарські професійно-технічні школи, що випускали молодих робочих для найважливіших галузей народного господарства УСРР. Аналізую¬ться характерні особливості матеріально-фінансового становища професійно-технічних шкіл в Україні у 1921–1929 рр. Для покращення фінансового становища професійно–технічних шкіл уряд запровадив низку різноманітних заходів: введення на підприємствах УСРР “освітнього податку”, впровадження масових одноразових зборів коштів на розвиток шкільної мережі, проведення пропагандистських кампаній серед населення з метою добровільного надходження коштів на рахунки профтехшкіл тощо. Характерним для цього періоду було впровадження елементів госпрозрахунку у виробничу діяльність аграрних та промислових професійних шкіл. Досліджуються базові прин¬ципи формування змісту освіти в навчальних закладах професійно–технічної спрямованості у зазначений період. Проаналізовані головні принципи, на яких будувався навчальний процес в професійно-технічних школах УСРР. Основу навчання складали різноманітні практичні заняття, праця в лабораторіях та виробничих майстернях, на сільськогосподарських досвідних станціях. Максимально скорочувалися теоретичні заняття, пріоритет надавався виробничій практиці та роботі на мікровиробництві при школі.ru_RU
dc.language.isoukru_RU
dc.subjectпрофесійно-технічна освіта, сільськогосподарська професійна школа, індустріально-технічна школа, зміст освіти, профшкола, мікровиробництво, уніфікація, освітній процес, професіоналізація.ru_RU
dc.titleРозвиток професійно-технічної освіти в УСРР у 1921 - 1929 рр.ru_RU
dc.typeThesisru_RU
Розташовується у зібраннях:Кафедра соціальних і гуманітарних дисциплін

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Автореферат Харламов.pdf366,23 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.