Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/14006
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБоснюк, Валерій Федорович-
dc.date.accessioned2021-12-06T08:22:45Z-
dc.date.available2021-12-06T08:22:45Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issnhttps://doi.org/10.52363/dcpp-2021.2.9-
dc.identifier.urihttp://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/14006-
dc.description.abstractДля підтвердження результатів дослідження в психологічних наукових роботах протягом багатьох років використовується процедура перевірки значущості нульової гіпотези (загальноприйнята абревіатура NHST – Null Hypothesis Significance Testing) із застосуванням спеціальних статистичних критеріїв. При цьому здебільшого значення статистики «p» (p-value) розглядається як еквівалент важливості отриманих результатів і сили наукових доказів на користь практичного й теоретичного ефекту дослідження. Таке некоректне використання та інтерпретації p-value ставить під сумнів застосування статистики взагалі та загрожує розвитку психології як науки. Ототожнення статистичного висновку з науковим висновком, орієнтація виключно на новизну в наукових дослідженнях, ритуальна прихильність дослідників до рівня значущості 0,05, опора на статистичну категоричність «так/ні» під час прийняття рішення призводить до того, що психологія примножує тільки результати про наявність ефекту без врахування його величини, практичної цінності. Дана робота призначена для аналізу обмеженості p-value при інтерпретації результатів психологічних досліджень та переваг представлення інформації про розмір ефекту. Застосування розмірів ефекту дозволить здійснити перехід від дихотомічного мислення до оціночного, визначати цінність результатів незалежно від рівня статистичної значущості, приймати рішення більш раціонально та обґрунтовано. Обґрунтовується позиція, що автор наукової роботи при формулюванні висновків дослідження не повинен обмежуватися одним єдиним показником рівня статистичної значущості. Осмислені висновки повинні базуватися на розумному балансуванні p-value та інших не менш важливих параметрів, одним з яких виступає розмір ефекту. Ефект (відмінність, зв’язок, асоціація) може бути статистично значущим, а його практична (клінічна) цінність – незначною, тривіальною. «Статистично значущий» не означає «корисний», «важливий», «цінний», «значний». Тому звернення уваги психологів до питання аналізу виявленого розміру ефекту має стати обов’язковим при інтерпретації результатів дослідження.ru_RU
dc.language.isoukru_RU
dc.publisherНУЦЗУru_RU
dc.subjectрозмір ефектуru_RU
dc.subjectоцінка розміру ефектуru_RU
dc.subjectпроцедура перевірки значущості нульової гіпотезиru_RU
dc.subjectp-valueru_RU
dc.titleРоль показника розміру ефекту в сучасних психологічних дослідженняхru_RU
dc.typeArticleru_RU
Розташовується у зібраннях:Кафедра психології діяльності в особливих умовах

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Роль показника розміру ефекту в сучасних психологічних дослідженнях.pdfВалерій Боснюк Роль показника розміру ефекту в сучасних психологічних дослідженнях. Проблеми екстремальної та кризової психології 2021. № 2(2). С. 97-109. DOI: https://doi.org/10.52363/dcpp-2021.2.9907,56 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.