Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/18353
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorРябініна, Олена Володимирівна-
dc.date.accessioned2023-09-26T17:09:07Z-
dc.date.available2023-09-26T17:09:07Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationJournal of Higher Education Theory and Practice Vol. 23(11)uk_UA
dc.identifier.urihttp://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/18353-
dc.description.abstractThe purpose of the article is to analyze educational trends and technical aspects of information society development; to investigate the modern education digitization through the prism of global transformations of human society and its opportunities. In the article next theoretical research methods were used: analysis, synthesis, deduction, and induction. The results reveal the modern mutual influences between education and the “knowledge society”, the role, place and significance of information competence for modern educational processes. In the conclusions one emphasizes that important aspects of education development will be the acquisition of additional digital competencies, essential measures of which are value-motivational, cognitive, technological, communicative, reflective components.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.subjectinformation societyuk_UA
dc.subjectdigitalizationuk_UA
dc.titleInformation Society: Educational Trends and Technical Aspects of Formation (EU Experience)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Кафедра соціальних і гуманітарних дисциплін

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
19+SaienkoFinal (1).pdf228,06 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.