Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/19457
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Перелигіна, Ліна Анатоліївна | - |
dc.contributor.author | Швалб, Антон Юрійович | - |
dc.contributor.author | Дербеньова, Аліса | - |
dc.date.accessioned | 2023-12-18T22:21:23Z | - |
dc.date.available | 2023-12-18T22:21:23Z | - |
dc.date.issued | 2022-12-20 | - |
dc.identifier.citation | ПРОБЛЕМИ ЕКСТРЕМАЛЬНОЇ ТА КРИЗОВОЇ ПСИХОЛОГІЇ | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2786-5541 | - |
dc.identifier.uri | http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/19457 | - |
dc.description.abstract | У статті розглядаються питання щодо можливостей використання методів корекційного впливу для подолання проявів дезатаптивних явищ у навчальному процесі, пов'язаних з умовами воєнного часу. Розглянуто фактори, що зумовлюють виникнення та розвиток явища психічної дезадаптації до зміни способу життя в цілому та навчального процесу зокрема. Наводиться аналіз параметрів, що вказують на наявність феномену дезатаптації у учнів старших класів шкіл та студентів закладів вищої освіти. Показано, що психологічними показниками, що відображають дезадаптивні процеси у здобувачів освіти, є життєстійкість, тривожність та емоційне вигоряння. Для побудови корекційної роботи було взято за основу саме показник життєстійкості, як такий, що представляє найбільш інструментально доступний до коригуючого впливу в силу діяльнісно-орієнтованої структури самого поняття, з одного боку, і наявності напрацьованих програм, що коригують, з іншого. Наведено основні напрями корекційної роботи, спрямованої на відновлення адаптаційних механізмів, що дозволяють компенсувати природні порушення, спричинені воєнними діями. Корекційна програма складається з трьох елементів: 1) серія тренінгів, які проводилися у дистанційному форматі та були спрямовані на корекцію факторів, які були виявлені раніше та призводили до дезадаптації; 2) серія завдань для самостійної роботи учнів і студентів з наступним рефлексивним аналізом з керівником групи; 3) аналітичні семінари з викладацьким складом, на яких було розглянуто механізми кореційного впливу, які мають бути реалізовані в ході занять шляхом інтегрування психотехнік у загальноосвітній процес. Застосування даного підходу в практиці індивідуального консультування та групової тренінгової роботи показало високу ефективність зниження суб'єктивного переживання гостроти впливу пролонгованої ситуації стресу в умовах життєвої невизначеності. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | НУЦЗУ | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | 2 (4); | - |
dc.subject | дезадаптація | uk_UA |
dc.subject | навчальний процес | uk_UA |
dc.subject | життєстійкість | uk_UA |
dc.subject | війна | uk_UA |
dc.title | Шляхи корекції психічної дезадаптації до навчальної діяльності у період воєнного часу | uk_UA |
dc.title.alternative | WAYS FOR CORRECTING MENTAL DISADAPTATION TO EDUCATIONAL ACTIVITY DURING WAR TIME | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Науковий журнал "Проблеми екстремальної та кризової психології" 2022-2(4) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
1-7.pdf | 386,6 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.