Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/19790
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorТрегубов, Д.Г.-
dc.contributor.authorТрегубова, І.М.-
dc.contributor.authorTrehubov, D.-
dc.contributor.authorTrehubova, I.-
dc.date.accessioned2024-02-12T15:04:25Z-
dc.date.available2024-02-12T15:04:25Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationTrehubov, D., & Trehubova, I. (2023). Representation of Slavic Cultural Perspectives in the Folklore Theme “Maiden Seduction”. Astraea, 4(2), 89-113.uk_UA
dc.identifier.otherhttps://doi. org/10.34142/astraea.2023.4.2.05-
dc.identifier.urihttp://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/19790-
dc.descriptionАктуальність дослідження визначається необхідністю виявлення базису формування світогляду українського народу на підставі аналізу фольклорних зразків. Така можливість зберіглася, тому що традиційні формули, які містяться у народних піснях, не змінилися. Відповідно системний аналіз дозволяє зрозуміти їх первісний зміст і походження. Проаналізовано наявність у межах фольклорного сюжету «звідництво дівчини» весняних, весільних, ініціаційних та купальських мотивів. На підставі проведеного аналізу наведено варіант реконструкції архаїчного весільного ритуалу. Розглянуто наступні архаїчні складові сюжету: відповідність дій персонажів «небесним подіям», солярна основа обрядів «спалювання» і «потоплення» дівчини, можливість санскритської етимології слів «ве-сна» та «со-сна», можливість обрядового використання сосни у ролі «Світового дерева». Проведено аналогію між діями богів Громовика та Хмари з фольклорними згадками щодо запалювання тройдерева. Виокремлено солярні елементи сюжету: схожість осяяння верхівки сосни першими променями світанку з займанням, рух козаків від Дону або до Дунаю співпадає з рухом сонця, Касуню-Зорю можна розуміти як відбиття сонця у дунаї. Доведено, що сосна має ознаки Світового дерева, оскільки у сонячних променях її кора набуває золотистого характеру, що зумовалює можлиавість її використання у ритуалі. При цьому, коса дівчини схожа на змія-хмару, тому юнак з першими променями сонця повинен її відсікти. Виведено, що за санскритом «сосна» може означати осяяне сонцем дерево в церемоніях шлюбу, яке «палає» та дає краплі, з ритуальною жертвою, а «весна» – обгортання природи сонячним вітром з ініціацією життя. Показано, що білий вельон нареченої у шлюбному ритуалі робить її аналогом Касуні-Зорі. Сформульовано загальний сенс сюжету «звідництво» як опис творення світу з розбиттям хмари-змії біля Світового дерева та шлюбом сонця і води, що інсценують на архаїчному весіллі під час свята Купала.uk_UA
dc.description.abstractThe study relevance is determined by the need to identify the Ukrainian people worldview formation basis based on the folklore analysis. It is still possible because traditional formulas contained in songs have not changed, therefore a systematic analysis allows us to understand their original meaning. The spring, wedding, initiatory, Kupala motifs presence within the folklore plot “girl seduction” were analyzed. An archaic ritual reconstruction variant is presented on the conducted analysis basis. Following plot archaic components were considered: characters’ actions correspondence to “heavenly events”, the solar dramaturgy of the “burning” or “drowning” girl description, the Sanskrit etymology of words “ve-sna”, “so-sna” (spring, pine), pine using in the “World Tree” role. An analogy is shown between gods actions Thunderer and Cloud with World Tree ignition in the folklore. Plot solar elements are singled out: the similarity of first dawn rays touching the pine top with the ignition process, the Cossacks movement from the Don or to the Danube coincides with the sun movement, the Kasunya-Zorya image can be understood as the sun reflection in the “Danube” (“great water”). The pine is used in rituals because it is similar to the World Tree: under sun rays, the bark turns golden. And the girl's braid looks like a snake-cloud, so the fellow with sun first rays must cut it off. According to Sanskrit, “so-sna” can mean an illuminated by the sun tree in marriage ceremonies (as a ritual sacrifice), which “burns” and gives drops, “ve-sna” – enveloping nature by the solar wind with life initiation. The bride white veil in the marriage ritual makes her an analogue of Kasunya-Zorya. The plot general meaning is formulated as a world creation description with the cloud-snake breaking near the World Tree, the sun and water marriage, staged at an archaic wedding during the Kupala holiday.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherХНПУ ім. Г.С. Сковородиuk_UA
dc.subjectplotuk_UA
dc.subjectgirl seductionuk_UA
dc.subjectDanubeuk_UA
dc.subjectsunuk_UA
dc.subjectspringuk_UA
dc.subjectpineuk_UA
dc.subjectworldviewuk_UA
dc.subjectсюжет "звідництво дівчини"uk_UA
dc.titleRepresentation of Slavic Cultural Perspectives in the Folklore Theme “Maiden Seduction”uk_UA
dc.title.alternativeВідображення світогляду слов’ян у фольклорному сюжеті «звідництво дівчини»uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Кафедра спеціальної хімії та хімічної технології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
98-Article Text-273-1-10-20240210.pdfСюжет "звідництво дівчини"1,54 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.