Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/23688
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorТюріна, Діна-
dc.date.accessioned2024-12-21T16:26:02Z-
dc.date.available2024-12-21T16:26:02Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.issnDOI https://doi.org/10.32782/2786-5681-2024-2.19-
dc.identifier.urihttp://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/23688-
dc.description.abstractГЕНДЕРНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК ФАКТОР ІНТЕГРАЦІЇ ГЕНДЕРНОГО ПІДХОДУ У ВИЩІЙ ОСВІТІ Анотація. У статі на основі аналізу гендерного паритету та проявів гендерної сегрегації у сфері вищої освіти України обґрунтовано необхідність інтеграції гендерного підходу у освітній процес, важливим напрямом якої є формування та підвищення гендерної компетентності здобувачів, викладачів, науковців, керівників та управлінців освітніх закладів.Методологія дослідження. Під час написання роботи ми користувалися теоретичними методами: аналіз наукової літератури з теми, синтез, дедукція, індукція, порівняння, класифікація та метод узагальнення інфор-мації.Наукова новизна роботи полягає у тому, що розкрито, що компонентами гендерної компетентності як складової професійної та соціальної компетентностей фахівця є: змістовний (знаннєвий) компонент – це ген-дерні знання як інтелектуальна основа розуміння сутності та значущості гендерного балансу для суспільного розвитку та здійснення цілеспрямованих дій з його забезпечення у професійному середовищі; ціннісний компо-нент – гендерні цінності як усвідомлення важливості забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоло-віків, подолання гендерної дискримінації та деструктивних гендерних стереотипів; процесний компонент, що визначається змістовним та ціннісним компонентами – навички та вміння розв’язання гендерних проблем. Визначено, що формування та розвиток гендерної компетентності повинні охоплювати здійснення у закла-дах вищої освіти аналітичних, програмно-планових, організаційно-управлінських, науково-методичних, виховних заходів системної підготовки фахівців, здатних до гендерно чутливої професійної діяльності.Висновки. Доведено, що формування гендерної компетентності є наскрізним фактором інтеграції гендер-ного підходу у суспільні процеси, умовою успішної реалізації заходів державної політики гендерної рівності не тільки в освіти, а й у всіх галузях суспільного життя.Ключові слова: вища освіта, державна політика гендерної рівності, гендерний підхід, гендерна компетент-ність, гендерний паритет, горизонтальна та вертикальна гендерна сегрегація, гендерні стереотипи, гендерно чутлива професійна діяльністьuk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНаук. перспективи. Серія: Державне управління.uk_UA
dc.relation.ispartofseries10 (52).;С. 318–330.-
dc.subjectКлючові слова: вища освіта, державна політика гендерної рівності, гендерний підхід, гендерна компетент-ність, гендерний паритет, горизонтальна та вертикальна гендерна сегрегація, гендерні стереотипи, гендерно чутлива професійна діяльність.uk_UA
dc.titleЕкосистема гендерної політики держави у сфері зайнятості населення: сутність та роль у забезпеченні гендерної рівності.uk_UA
Розташовується у зібраннях:Науково-дослідний центр



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.