Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/2590
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Хмиров, І.М. | - |
dc.date.accessioned | 2017-06-20T10:18:23Z | - |
dc.date.available | 2017-06-20T10:18:23Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.uri | http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/2590 | - |
dc.description | Останнім часом підкреслюється необхідність кардинальної зміни підготовки майбутніх рятувальників з орієнтацією на формування у них всебічної компетентності на основі професійних, державних і національних цінностей, на європейські освітні стандарти, а також формування творчої особистості працівника пожежно-рятувальних підрозділів МНС України, здатного самоактуалізуватися та самореалізуватися в особливих умовах та умовах ризику. Зазначається, що відомча освіта, яка забезпечує відтворення інтелектуального потенціалу галузі цивільного захисту є складовою частиною загальнодержавної освітньої системи. Таким чином, здійснення підготовки фахівців цивільного захисту у вищих навчальних закладах, відповідно до сучасних потреб українського суспільства, є важливою науковою проблемою. Психологи, досліджуючи протягом останнього часу проблему становлення особистості майбутнього працівника МНС в процесі професійної підготовки, дедалі більше уваги приділяють різним аспектам його психологічної адаптації до умов і вимог навчання у ВНЗ, підготовки до діяльності в особливих умовах та умовах ризику. Зокрема, у системі вищої освіти нині здійснюється активна розробка гуманістичних, особистісно орієнтованих концепцій навчання, які б дозволили всебічно розв’язати проблему адаптації молодих людей до умов навчання у ВНЗ. Важливим внеском в обґрунтування особистісно орієнтованих підходів до вирішення освітніх проблем у ВНЗ, є дослідження здебільшого присвячені, насамперед, проблемам ефективного управління пізнавальною діяльністю курсантів, формування у них провідних професійних якостей та інше. Різним аспектам організації навчального процесу у ВНЗ, шляхам його вдосконалення, психолого-педагогічним аспектам підготовки майбутнього працівника до професійної діяльності приділена значна увага у дослідженнях [2;3;6;7] та ін. Важливе місце у наукових пошуках займають дослідження особливостей адаптації особистості до умов життєдіяльності і професійної діяльності [9;10] та ін. Проблеми адаптації студентів до навчальної діяльності у ВНЗ знайшли висвітлення у працях [3] та ін. Загалом, процес реформування системи відомчої освіти пов’язаний із подоланням суперечностей, які мають безпосередній вплив на формування особистості майбутніх працівників до навчального середовища. Це суперечності між: - прагненням курсанта до самостійності та творчості у соціальному середовищі та непідготовленістю до активної життєдіяльності в умовах навчальних відносин у ВНЗ; - характером статутних вимог, нетиповим соціально-рольовим статусом курсанта і ступенем його підготовленості до їх засвоєння та відтворення у своїй навчальній діяльності, готовності до діяльності в особливих умовах; - досвідом відносин і соціальних ролей, що раніше склалися в курсанта, та характером нових для нього взаємостосунків із педагогами та однокурсниками; - закономірностями пізнавальної діяльності курсантів та організацією навчального процесу у ВНЗ; - жорсткими, нормативно-статутними вимогами науково-педагогічних працівників і командирів до курсантів та їх пізнавальними можливостями і актуальним рівнем загального, соціально-психологічного, інтелектуального та фізичного розвитку; - двома взаємно суперечливими сферами життєдіяльності курсанта у соціальному середовищі ВНЗ: 1) цивільною – навчальною діяльністю у загальному навчальному середовищі та 2) службовою у курсантському підрозділі. | ru_RU |
dc.description.abstract | У статті розглядаються соціально-психологічні чинники які впливають на адаптаційні можливості курсантів в процесі їх навчальної діяльності та основні цілі оптимізації процесу формування особистості курсантів у навчально-службовій діяльності. | ru_RU |
dc.language.iso | uk | ru_RU |
dc.publisher | Проблеми екстремальної та кризової психології. Збірник наукових праць | ru_RU |
dc.subject | Професійна адаптація рятувальника, адаптаційні можливості, психофізіологічна адаптація, адаптаційні можливості курсантів. | ru_RU |
dc.title | СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНА АДАПТАЦІЯ ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ КУРСАНТІВ МНС УКРАЇНИ | ru_RU |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра наглядово-профілактичної діяльності |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНА АДАПТАЦІЯ ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ КУРСАНТІВ МНС УКРАЇНИ.doc | 88,5 kB | Microsoft Word | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.