Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/26079Повний запис метаданих
| Поле DC | Значення | Мова |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Яценко, Тамара Семенівна | - |
| dc.contributor.author | Галушко, Любов Ярославівна | - |
| dc.date.accessioned | 2025-11-10T08:14:44Z | - |
| dc.date.available | 2025-11-10T08:14:44Z | - |
| dc.date.issued | 2025-09-30 | - |
| dc.identifier.citation | Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка | uk_UA |
| dc.identifier.uri | http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/26079 | - |
| dc.description.abstract | Стаття презентує метод АСПП в його можливостях об’єктивування впливу архаїчного спадку людства на психіку сучасної людини. Дослідження, відповідно до теми статті, спирається на функціональну оптимальність групового методу «Активне соціально-психологічне пізнання психіки», започаткованого Т. С. Яценко ще у вісімдесятих роках і який успішно розвивається в Україні вже півстоліття. Зміст статті розкриває провідні положення психодинамічної парадигми Т. С. Яценко, ґрунтується на науково- дослідних працях, зокрема захищених дисертаціях сорока дев’яти її учнів. Психоаналітичний підхід до розуміння феномену психіки, якого ми дотримуємось, як і незмінно вивчаємо та вдосконалюємо, засвідчує результативність саме групової форми глибинного пізнання психіки, включно з архаїчним спадком. Метод АСПП відзначається спроможністю каталізації проявів архаїчного спадку людства у сферу спостереження. За вказаних умов, посилюється значущість тематичних малюнків завдяки створеній нами емпіричній платформі завдяки тематичній візуалізації. Наголошується, що опредметнення психіки таким чином сприяє її адекватному пізнанню. Вказане пробуджує увагу до нової, візуалізованої форми інформування змісту психіки за умови уникнення обмеженості словом. Доведено ефективність застосування тематичних психомалюнків у груповій практиці активного-соціально-психологічного пізнання (АСПП) для пізнання психіки суб’єкта. Аргументовано, що через психомалюнки проявляється довербальний період становлення психіки людства. Обґрунтовано спроможність методу АСПП сутнісно підвищувати кваліфікацію психологів, через власне проходження психокорекційної практики у групах АСПП. | uk_UA |
| dc.language.iso | uk | uk_UA |
| dc.publisher | Наукові записки. Серія: Психологія | uk_UA |
| dc.relation.ispartofseries | УДК;159.9.072 | - |
| dc.subject | активне соціально-психологічне пізнання (АСПП) | uk_UA |
| dc.subject | архаїчний спадок | uk_UA |
| dc.subject | глибинне пізнання | uk_UA |
| dc.subject | тематичні психомалюнки | uk_UA |
| dc.subject | принцип реальності | uk_UA |
| dc.subject | засоби опредметнення психіки | uk_UA |
| dc.subject | тематично-малюнкова самопрезентація | uk_UA |
| dc.title | ОСОБЛИВОСТІ ПІЗНАННЯ ПСИХІКИ У ЇЇ ГЛИБИННІЙ СУТНОСТІ | uk_UA |
| dc.type | Article | uk_UA |
| Розташовується у зібраннях: | Кафедра психології діяльності в особливих умовах | |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| 28 Яценко Т.С.,Галушко Л.Я. ОСОБЛИВОСТІ ПІЗНАННЯ ПСИХІКИ.pdf | 761,92 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.


