Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/26079
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЯценко, Тамара Семенівна-
dc.contributor.authorГалушко, Любов Ярославівна-
dc.date.accessioned2025-11-10T08:14:44Z-
dc.date.available2025-11-10T08:14:44Z-
dc.date.issued2025-09-30-
dc.identifier.citationЦентральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченкаuk_UA
dc.identifier.urihttp://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/26079-
dc.description.abstractСтаття презентує метод АСПП в його можливостях об’єктивування впливу архаїчного спадку людства на психіку сучасної людини. Дослідження, відповідно до теми статті, спирається на функціональну оптимальність групового методу «Активне соціально-психологічне пізнання психіки», започаткованого Т. С. Яценко ще у вісімдесятих роках і який успішно розвивається в Україні вже півстоліття. Зміст статті розкриває провідні положення психодинамічної парадигми Т. С. Яценко, ґрунтується на науково- дослідних працях, зокрема захищених дисертаціях сорока дев’яти її учнів. Психоаналітичний підхід до розуміння феномену психіки, якого ми дотримуємось, як і незмінно вивчаємо та вдосконалюємо, засвідчує результативність саме групової форми глибинного пізнання психіки, включно з архаїчним спадком. Метод АСПП відзначається спроможністю каталізації проявів архаїчного спадку людства у сферу спостереження. За вказаних умов, посилюється значущість тематичних малюнків завдяки створеній нами емпіричній платформі завдяки тематичній візуалізації. Наголошується, що опредметнення психіки таким чином сприяє її адекватному пізнанню. Вказане пробуджує увагу до нової, візуалізованої форми інформування змісту психіки за умови уникнення обмеженості словом. Доведено ефективність застосування тематичних психомалюнків у груповій практиці активного-соціально-психологічного пізнання (АСПП) для пізнання психіки суб’єкта. Аргументовано, що через психомалюнки проявляється довербальний період становлення психіки людства. Обґрунтовано спроможність методу АСПП сутнісно підвищувати кваліфікацію психологів, через власне проходження психокорекційної практики у групах АСПП.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНаукові записки. Серія: Психологіяuk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК;159.9.072-
dc.subjectактивне соціально-психологічне пізнання (АСПП)uk_UA
dc.subjectархаїчний спадокuk_UA
dc.subjectглибинне пізнанняuk_UA
dc.subjectтематичні психомалюнкиuk_UA
dc.subjectпринцип реальностіuk_UA
dc.subjectзасоби опредметнення психікиuk_UA
dc.subjectтематично-малюнкова самопрезентаціяuk_UA
dc.titleОСОБЛИВОСТІ ПІЗНАННЯ ПСИХІКИ У ЇЇ ГЛИБИННІЙ СУТНОСТІuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Кафедра психології діяльності в особливих умовах

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
28 Яценко Т.С.,Галушко Л.Я. ОСОБЛИВОСТІ ПІЗНАННЯ ПСИХІКИ.pdf761,92 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.