Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/27000Повний запис метаданих
| Поле DC | Значення | Мова |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Боснюк, Валерій Федорович | - |
| dc.contributor.author | Пономаренко, Іван Володимирович | - |
| dc.date.accessioned | 2025-12-15T08:21:20Z | - |
| dc.date.available | 2025-12-15T08:21:20Z | - |
| dc.date.issued | 2025 | - |
| dc.identifier.citation | Проблеми екстремальної та кризової психології. Вип. № 2(10). 2025. С. 24-35. https://doi.org/10.52363/dcpp-2025.2.2 | uk_UA |
| dc.identifier.other | https://doi.org/10.52363/dcpp-2025.2.2 | - |
| dc.identifier.uri | http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/27000 | - |
| dc.description.abstract | Стаття присвячена емпіричній перевірці ефективності програми тренінгу, спрямованої на розвиток професійного благополуччя у працівників Державної служби України з надзвичайних ситуацій (ДСНС). Стверджується, що екстремальний характер професійної діяльності рятувальників, постійний вплив стресових чинників та високі вимоги до психоемоційної стійкості зумовлює необхідність науково обґрунтованих програм підтримки психологічного здоров’я та професійного функціонування. Програма тренінгу ґрунтувалася на розвитку емпірично визначених ключових предикторів професійного благополуччя – психологічного капіталу, автономної мотивації, толерантності до невизначеності та емоційного благополуччя. Вона реалізовувалася у форматі п’ятиденного інтенсиву (30 годин), який поєднував групову роботу, рольові вправи, саморефлексію та інтервенції, спрямовані на формування навичок саморегуляції, стресостійкості й конструктивної взаємодії. У дослідженні взяли участь 36 рятувальників (експериментальна та контрольна групи по 18 осіб), які пройшли попереднє та підсумкове тестування за методикою оцінки професійного благополуччя К. Рут. Результати показали, що після проходження тренінгу учасники експериментальної групи продемонстрували статистично значуще зростання показників «задоволеність професійними досягненнями», «позитивні відносини в колективі», «професійні цілі» та інтегрального показника професійного благополуччя Натомість за шкалами «автономність у професійній діяльності», «задоволеність рівнем компетентності» та «професійне зростання» значущих змін не виявлено, що пояснюється переважно впливом зовнішніх організаційних чинників та обмеженою тривалістю програми. Робиться висновок, що запропонована програма тренінгу є дієвим засобом підвищення рівня професійного благополуччя працівників ДСНС. Отримані індекси розміру ефекту, які коливаються від середніх до великих значень, підтверджують суттєвий вплив тренінгової програми на основні компоненти професійного благополуччя. | uk_UA |
| dc.language.iso | uk | uk_UA |
| dc.publisher | НУЦЗ України | uk_UA |
| dc.relation.ispartofseries | 10; | - |
| dc.subject | професійне благополуччя | uk_UA |
| dc.subject | автономна мотивація | uk_UA |
| dc.subject | психологічний капітал | uk_UA |
| dc.subject | толерантність до невизначеності | uk_UA |
| dc.subject | емоційне благополуччя | uk_UA |
| dc.title | Апробація психологічної програми з розвитку професійного благополуччя у працівників ДСНС | uk_UA |
| dc.type | Article | uk_UA |
| Розташовується у зібраннях: | Кафедра психології діяльності в особливих умовах | |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| DCPP_2(10) 2025-24-35.pdf | Боснюк В., Пономаренко І. Апробація психологічної програми з розвитку професійного благополуччя у працівників ДСНС. Проблеми екстремальної та кризової психології. Вип. № 2(10). 2025. С. 24-35. https://doi.org/10.52363/dcpp-2025.2.2 | 410,97 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.


