Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/12213
Назва: SCIENCE OF THE POSTMODERN ERA AS A FACTOR OF MODERN EDUCATION
Автори: Юрченко, Любов Іванівна
Міносян, Андрій Сергійович
Ключові слова: post-classical science,
post-classical science,
global evolutionism
Дата публікації: 2020
Видавництво: School of Economics and Management in Public Administration in Bratislava
Бібліографічний опис: Topical issues of society development in the turbulence conditions
Короткий огляд (реферат): Modern post-classical science is characterized by certain features that leave their mark on the formation and development of modern education. The spread of ideas and methods of synergetics - the theory of self-organization and development of systems of any nature opens a wide methodological range of education. The assertion of the paradigm of integrity forms an awareness of the need for a global view of the world. The formation of a new understanding of nature as an organic whole enhances the interaction of natural sciences and humanities. Widespread application of the ideas of coevolution covers the picture of global evolutionism and actualizes the wider use of philosophy and its methods in all sciences, the so-called methodological pluralism
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/12213
Розташовується у зібраннях:Кафедра соціальних і гуманітарних дисциплін

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
стЮрченко наука епохи постмодерн та освіта (Автосохраненный).pdf330,52 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.