Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/12462
Title: | ЕВОЛЮЦІЯ ТЕОРІЙ ОПОДАТКУВАННЯ В УМОВАХ ЗМІН ЗАГАЛЬНОНАЦІОНАЛЬНИХ ЕКОНОМІЧНИХ ПРОПОРЦІЙ ТА ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ |
Other Titles: | EVOLUTION OF THEORIES OF TAXATION IN THE CONDITIONS OF CHANGES OF NATIONAL ECONOMIC PROPORTIONS AND GOVERNMENT REGULATION |
Authors: | Овчар, С.Г. |
Keywords: | оподаткування податкова система економічний потенціал платника податки платоспроможність кредитно-фінансова бюджетна податкова стратегія |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | НУЦЗУ |
Citation: | ВІСНИК НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ УКРАЇНИ Серія "Державне управління" |
Series/Report no.: | 2(9) (2018); |
Abstract: | Зазначено, що кореляція різних за інтересами і потребами економікогосподарських галузей потребує певного збалансування, для чого застосовується такий інструмент, як оподаткування, яке до того ж може стимулювати подальший розвиток кожної з цих сфер. Іншими словами, фундаментом податкової системи є економічний потенціал платників податків, ступінь їх платоспроможності. Стрімко перетворюючись в один з найбільш значущих чинників економічного зростання, податки все помітніше набувають властивостей регулятивного компонента відтворення. Визначено, що найважливішу роль в цьому процесі слід відвести підприємливості, так як помітний ефект може бути досягнутий тільки за умови повноцінного симбіозу цих двох факторів. З цієї причини вагому роль на макроекономічному рівні в збільшенні обсягу інвестицій повинна зіграти реалізована державними структурами кредитно-фінансова, бюджетна та податкова стратегія. Метою нашої економічної політики повинно стати надання впливу на схильність до споживання за рахунок встановлення фіксованої норми відсотка, регулювання оподаткування, надання різних податкових преференцій та тощо. Основною ідеєю неокласичної теорії є домінування вільної конкуренції поряд зі стійкістю економіці-виробничих процесів. Базовою диференціацією між теоріями Кейнса і Маршалла є відмінність в підходах до методів державного регулювання. Зокрема, прихильники неокласичної теорії оподаткування вважають, що завдання зовнішніх коригувальних заходів зводиться до усунення чинників, що перешкоджають реалізації законів вільної конкуренції, а значить, втручання держави ні в якому разі не повинно обмежувати ринок, який підпорядковується природним правилам саморегулювання. Вони вважають, що досягнення необхідного економічного балансу в процесі здійснення ринкових відносин можливо без будь-якої сторонньої допомоги, на відміну від прихильників кейнсіанської концепції, які наполягали на нестійкості динамічної рівноваги і на те, що держава повинна бути безпосереднім учасником економічних процесів, здатним в разі необхідності втручатися в їх течею. З нашої точки зору, ключовий помилкою даної концепції є саме відмова державі в ролі ключового регулятора соціально-економічних процесів в країні. Тим часом, в сучасних умовах це означає, особливо для слабких національних економік, їх фактичне підпорядкування транснаціональним корпораціям. |
Description: | It is noted that the correlation of different economic interests and needs of economic sectors needs a certain balance, for which such a tool as taxation is used, which can also stimulate the further development of each of these areas. In other words, the foundation of the tax system is the economic potential of taxpayers, the degree of their solvency. Rapidly becoming one of the most significant factors of economic growth, taxes are increasingly gaining the properties of the regulatory component of reproduction. It is determined that the most important role in this process should be given to entrepreneurship, as a noticeable effect can be achieved only with a full symbiosis of these two factors. For this reason, a significant role at the macroeconomic level in increasing investment should be played by the financial and financial, budgetary and tax strategies implemented by government agencies. The aim of our economic policy should be to influence the propensity to consume by setting a fixed interest rate, regulating taxation, providing various tax preferences, and so on. The main idea of neoclassical theory is the dominance of free competition along with the stability of the economy-production processes. The basic differentiation between Keynes's and Marshall's theories is the difference in approaches to methods of state regulation. In particular, proponents of neoclassical tax theory believe that the task of external remedies is to eliminate factors that hinder the implementation of free competition laws, and therefore, state intervention should in no way restrict the market, which is subject to natural rules of self-regulation. They believe that achieving the necessary economic balance in the process of market relations is possible without any outside help, in contrast to the supporters of the Keynesian concept, who insisted on the instability of dynamic equilibrium and that the state should be a direct participant in economic processes. the need to intervene in their flow. From our point of view, the key mistake of this concept is the refusal of the state in the role of a key regulator of socio-economic processes in the country. Meanwhile, in modern conditions, this means, especially for weak national economies, their actual subordination to transnational corporations. |
URI: | http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/12462 |
Appears in Collections: | Вісник НУЦЗ України. Серія: Державне управління 2018/ВИПУСК 9 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ovchar1.pdf | 639,03 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.