Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/12672
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorStarova, Olena-
dc.contributor.authorStreltsov, Volodymyr-
dc.contributor.authorKuczabskii, Aleksandr-
dc.date.accessioned2021-03-14T07:55:26Z-
dc.date.available2021-03-14T07:55:26Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationBaltic States Experience” Proceedings of the 36th International Business Information Management Association (IBIMA), 4-5 November 2020, Granada, Spain.ru_RU
dc.identifier.isbn978-0-9998551-5-7-
dc.identifier.urihttp://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/12672-
dc.description.abstractUse of the official state language in the public sector and in the civil service in particular became one of the main requirements in the Baltic states after gaining their independence. The present paper argues that the further development of language policy within the civil service domain is a rational response to the existing language challenges. This argument is supported by the comparative analysis within the Baltic states experience. In this article, we reflect upon the role of world language practices and assessments on the detailed requirements to the language proficiency level of civil servants and discuss standards’ design, implementation, and appropriation issues that will challenge the field over the next few decades.ru_RU
dc.language.isoenru_RU
dc.subjectBaltic states, civil servants, communicative competence, standards-based assessment, titular language, language proficiencyru_RU
dc.titleThe Quality Management System of The State Language Proficiency Examination For Civil Servants: Baltic States Experienceru_RU
dc.typeArticleru_RU
Розташовується у зібраннях:Кафедра мовної підготовки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Starova_Streltsov_Kuczabskii.pdf142,88 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.