Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/12672
Назва: The Quality Management System of The State Language Proficiency Examination For Civil Servants: Baltic States Experience
Автори: Starova, Olena
Streltsov, Volodymyr
Kuczabskii, Aleksandr
Ключові слова: Baltic states, civil servants, communicative competence, standards-based assessment, titular language, language proficiency
Дата публікації: 2020
Бібліографічний опис: Baltic States Experience” Proceedings of the 36th International Business Information Management Association (IBIMA), 4-5 November 2020, Granada, Spain.
Короткий огляд (реферат): Use of the official state language in the public sector and in the civil service in particular became one of the main requirements in the Baltic states after gaining their independence. The present paper argues that the further development of language policy within the civil service domain is a rational response to the existing language challenges. This argument is supported by the comparative analysis within the Baltic states experience. In this article, we reflect upon the role of world language practices and assessments on the detailed requirements to the language proficiency level of civil servants and discuss standards’ design, implementation, and appropriation issues that will challenge the field over the next few decades.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/12672
ISBN: 978-0-9998551-5-7
Розташовується у зібраннях:Кафедра мовної підготовки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Starova_Streltsov_Kuczabskii.pdf142,88 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.