Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/15845
Назва: | ОСОБЛИВОСТІ ГОСТРИХ СТРЕСОВИХ РЕАКЦІЙ ДИТИНИ З РІЗНИМ РІВНЕМ ТРАВМАТИЧНОГО ДОСВІДУ ВІЙНИ |
Автори: | Похілько, Діана Сергіївна Кибкало, Анна Горюн, Юлія Костюченко, Юлія |
Ключові слова: | війна травматичний досвід дитина |
Дата публікації: | 4-лип-2022 |
Короткий огляд (реферат): | Сьогодні все частіше можна почути фразу: «кожна українська дитина психологічно травмована». Навіть, більше, кожна дитина, яка в своєму житті безпосередньо чи опосередковано зіткнулася з війною – травмована. З цього приводу є безліч питань та суперечок: чи травмуються діти, які не усвідомлюють подій, які з ними відбуваються? Чи відбувається травматизація особистості без безпосередньої участі в травматичній події? Чим відрізняються реакції дітей, як пережили різні травматичні подій тощо. Наша стаття саме й присвячена висвітленню питання відмінностей гострих стресових реакцій дитячої психіки, з різним рівнем травматичного досвіду, на негативні фактори війни. Є дані, які саме реакції найчастіше зустрічаються у дітей, які безпосередньо потрапляли під обстріли, та які проживають в більш безпечних регіонах України та не потрапляли під обстріли, і про наслідки війни знають лише з новин. Дослідження проводилося на базі створеного в пункті тимчасового проживання вимушених переселенців центрі психологічної підтримки та допомоги «Простір Єднання» з березня по травень 2022 р. В статті представлено особливості протікання гострих стресових реакцій особистості дитини наступних категорій: - Діти, які мали безпосередній особистій травматичний досвід війни (потрапили під обстріли, отримали фізичні травми, стали свідком загибелі чи поранення тощо); - Діти, які тривалий час знаходились в ситуації реальної загрози життю. Діти, які проживали на території активних бойових дій; - Діти, які виїхали з зони бойових дій до початку війни, або в 1-2 добу (діти які не потрапляли в ситуації реальної загрози життю від війни, але є внутрішньо переміщеними особами); - Діти з регіонів України, які не потрапляли під обстріли (не мають безпосереднього особистісного досвіду реальної загрози від війни та не є внутрішньо переміщеними). |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/15845 |
Розташовується у зібраннях: | Науковий журнал "Проблеми екстремальної та кризової психології" 2022-1(3) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
УДК 159.docx | 62,59 kB | Microsoft Word XML | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.