Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/15916
Title: | Вплив дефектів в шині на безпеку руху аварійно-рятувального автомобіля |
Authors: | Коханенко, Володимир Богданович Рагімов, Сергій Юсубович |
Keywords: | аварійно-рятувальний автомобіль, радіальна шина, розподіл температури, дефекти, надійність, розшарування, безпека руху |
Issue Date: | Oct-2022 |
Publisher: | Національний університет цивільного захисту України http://orcid.org/0000-0002-8639-3348 |
Citation: | Проблеми надзвичайних ситуацій |
Series/Report no.: | 35; |
Abstract: | изначено, що останнім часом збільшилася кількість передчасних і непередбачуваних виходів радіальних шин з експлуатації через руйнування плечової зони і розшарувань в брекері. Оскільки аварійно-рятувальні автомобілі підрозділів Державної служби України з надзвичайних ситуацій постійно перебувають в оперативній готовності (весь період завантажені вогнегасними речовинами, спеціальним інструментом і спорядженням), а під час виклику рухаються з максимальними швидкостями, то і їх радіальні шини також перебувають в екстремальному режимі експлуатації. Аварійно-рятувальні автомобілі комплектуються серійними радіальними шинами. Але, по-перше, аварійно-рятувальні автомобілі значно перевищують межі режимів експлуатації, по-друге, в плині часу не виходять на нормативний пробіг шин. Отже, зовні шини мають досить глибокий рисунок протектора, але всередині у них накопичено багато дефектів, що і призводить до передчасного їх виходу з експлуатації. Автори займаються визначенням причин передчасного виходу шин з експлуатації з метою реалізації ресурсу протектора до повного зношення та підвищення надійності експлуатації шин аварійно-рятувальних автомобілів. В результаті досліджень встановлено, що наявність дефектів, як внутрішніх, так і зовнішніх, погіршує тепловідвід з каркаса і з усіх шарів шини. Ці явища призводять до непередбаченого раптового виходу шин з експлуатації. На підставі отриманих результатів пропонуються обґрунтовані пропозиції по конструкції шин аварійно-рятувальних автомобілів, а також зазначається необхідність комплектування аварійно-рятувальних автомобілів шинами спеціальної конструкції. Отримані дані являються корисними для розробників шин і важливими для підрозділів Державної служби України з надзвичайних ситуацій, оскільки дозволять значно підвищити безпеку руху аварійно-рятувальних автомобілів при слідуванні по виклику. |
URI: | http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/15916 |
Appears in Collections: | Збірка наукових праць "ПНС" 2017 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.