Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/16979
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.author1. Кучеренко, Сергій Михайлович-
dc.contributor.authorКучерено, Наталія Сергіївна-
dc.contributor.authorШевченко, Олександр Сергіївич-
dc.contributor.authorШевченко, Валентина Володимірівна-
dc.contributor.authorКамишан, Анатолій Іванович-
dc.date.accessioned2023-01-19T21:57:44Z-
dc.date.available2023-01-19T21:57:44Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationХарківськии̮ національнии̮ університет імені В. Н. Каразінаuk_UA
dc.identifier.issn2074-8167-
dc.identifier.urihttp://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/16979-
dc.description.abstractThe purpose of the arƟcle. To compare the formaƟon of valeological competence in students of the same educaƟonal level who were trained in a standardized valeological program in condiƟons of classroom and distance learning. Research methods. The study used methods: qualimetric and expert assessments – to form a factorcriterion model of valeological competence, pedagogical experiment and mathemaƟcal staƟsƟcs – to calculate and compare the results of the formaƟon of valeological competence, randomizaƟon – to form comparison groups. The main results of the study. It is established that valeological competence and the vast majority of its components (13/14) are beƩer formed during classroom training. Thus, a high level of competence (75–100%) was reached by 14.4% of students who studied in the classroom form (offline), and only 10.1% of students who studied in the distance form (online). Possible reasons for this difference are the need to conduct classroom classes (trainings, role-playing games, emergency training) and higher iniƟal level of knowledge of human anatomy and physiology in students who have undergone classroom training. Conclusions. It is concluded that it is necessary to return to classroom learning aŌer the end of the COVID-19 pandemic in the world and the war in Ukraine for more successful formaƟon of valeological competence in non-medical students.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherХарківськии̮ національнии̮ університет імені В. Н. Каразінаuk_UA
dc.subjecthealth saving, «Health Pedagogy», «Fundamentals of Medical Knowledge», qualimetric model, factor-criterion analysis.uk_UA
dc.titleFORMATION OF VALEOLOGICAL COMPETENCE IN CONDITIONS OF CLASSROOM AND DISTANCE LEARNINGuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Кафедра психології діяльності в особливих умовах

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Збірка Наукові записки кафедри педагогіки.pdf7,54 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.