Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/18408
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Краснокутський, Микола Іванович | - |
dc.contributor.author | Лозовий, Іван Вікторович | - |
dc.date.accessioned | 2023-10-12T05:42:23Z | - |
dc.date.available | 2023-10-12T05:42:23Z | - |
dc.date.issued | 2023-06-01 | - |
dc.identifier.citation | Науковий вісник ХДУ Серія Психологічні науки | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2312-3206 | - |
dc.identifier.uri | http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/18408 | - |
dc.description.abstract | Мета – визначити типологічні особливості академічної саморегуляції курсантів та їхню роль у прояві психологічного капіталу студента, психоемоційних станів, суб’єктивному сприйнятті стресорів навчальної діяльності. Методи. Теоретичні (аналіз, синтез, порівняння, абстрагування, узагальнення, систематизація наукової літератури щодо вивчення особливостей саморегуляції студентів і курсантів); емпіричні: методика «Психологічний капітал студента» (Luthans, Youssef & Avoli, 2007), методика експрес-оцінки позитивної і негативної емоційності «Шкала позитивного афекту і негативного афекту» (ШПАНА) (є модифікацією англомовної методики PANAS (Positive and Negative Affect Schedule) Д. Уотсона, Л. Кларк і А. Телегена, україномовний варіант Л. Жданюк), методика «Пресинги навчальної діяльності студента» М. Кузнецова. Результати. Отримано п’ять типологічних профілів академічної саморегуляції курсантів – «Автономний», «Залежний», «Помірно залежний», «Інтроєктований» та «Амотивований». Є статистично значущі відмінності у показниках психологічного капіталу у курсантів з різними типологічними профілями – у курсантів «Автономного профілю» психологічний капітал виражено найбільше, у «Амотивованого» – найнижче. Позитивний афект на заняттях більшою мірою властивий курсантам із «Залежним профілем», а найменше – з «Амотивованим». Статистично значущих відмінностей у показниках пресингів навчання у курсантів з різними профілями академічної саморегуляції виявлено не було. Висновки. Академічна саморегуляція показана як важлива умова успішності навчально-професійної діяльності курсантів та їх психологічного благополуччя протягом оволодіння майбутньою професією, що позначається на збагаченні психологічного капіталу та переживанні сприятливих психоемоційних станів на заняттях, що збігаються з метою навчальної діяльності. Домінування внутрішньої саморегуляції та ідентифікованого регулювання позитивно позначається на психологічному капіталі курсантів, натомість низька вмотивованість на навчання передбачає зниження афекту та психологічного капіталу. На відміну від студентів, у курсантів домінування у регулятивному профілі зовнішнього регулювання позитивно позначається на психоемоційних станах на занятті, що зумовлено вищою роллю зовнішнього підкріплення у процесі самоорганізації у їхній навчально- професійній діяльності. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Гельветика | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | 1; | - |
dc.subject | академічна саморегуляція | uk_UA |
dc.subject | навчальна мотивація | uk_UA |
dc.subject | курсанти | uk_UA |
dc.subject | психологічний капітал студента | uk_UA |
dc.subject | психоемоційні стани на заняттях | uk_UA |
dc.subject | пресинги навчально-професійної діяльності | uk_UA |
dc.title | САМОРЕГУЛЯЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КУРСАНТІВ: ТИПОЛОГІЯ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОЯВУ | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Науково-дослідний центр |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
document (1).pdf | 442,6 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.