Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/20292
Title: Концептуальні засади проведення психокорекційних груп: систематизація досліджень
Authors: Момот, Марина
Keywords: тренінг
групова взаємодія
психокорекційні групи
групова динаміка
психокорекція
Issue Date: 20-Dec-2022
Publisher: Національний університет цивільного захисту України
Citation: Момот М. Концептуальні засади проведення психокорекційних груп: систематизація досліджень. Проблеми екстремальної та кризової психології. Харків. НУЦЗУ, 2022. - Вип. 2(4). С. 75-84
Series/Report no.: 2;4
Abstract: У статті подано теоретичний аналіз феномену групової взаємодії та особливості групової динаміки. У статті охарактеризовано методи групової роботи та особливості їх використання у тренінговій практиці. Проаналізовано роль гуманістичних принципів у створенні сприятливої атмосфери для розкриття учасників тренінгової групи та пізнання один одного. У статті зосереджено увагу на значущості участі майбутніх психологів у тренінговій роботі з метою гармонізації їх особистості та підвищення рівня професіоналізму. Основна увага статті приділяється специфічним особливостям групової взаємодії в контексті організації оптимальної тренінгової роботи та забезпечення сприятливої психологічної атмосфери для самопізнання учасників групи. У роботі описано важливість продуктивної активності кожного суб’єкта групової взаємодії, яка сприяє розвиткові як групи загалом, так і формуванню особистісних характеристик окремих її членів. Стаття присвячена визначенню місця та ролі групової психокорекції у становленні особистості психолога як кваліфікованого фахівця. У статті здійснено системний аналіз феномену групової психокорекції та її ролі у процесі фахової підготовки майбутніх психологів. При цьому фахова підготовка психолога потребує застосування оптимальних курсів і програм групової психокорекції, які забезпечують гуманістичне пізнання особистості та рефлексію майбутнього психолога. Також визначено основні аспекти міжособистісної взаємодії учасників тренінгової групи, причини виникнення конфліктів, особливості вияву групових процесів. Окреслено особливості тренінгу як сучасного, активного навчального процесу та засобу гуманізації освіти. У статті розглянуто суб’єктів тренінгу та основні чинники, що впливають на групову взаємодію. Виділено обов’язки тренера та психологічні засоби для побудови конструктивної взаємодії. Розглянуто алгоритм розвитку взаємодії у тренінгу, починаючи з формування групи та до її завершення.
URI: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/20292
ISSN: 2786-5541
Appears in Collections:Науковий журнал "Проблеми екстремальної та кризової психології" 2022-2(4)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1-6.pdf351,65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.