Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/20323
Title: | Геометричне моделювання пневматичних фасонних поверхонь обертання, зміцнених намоткою нитки |
Other Titles: | Geometric modeling of pneumatic shaped surfaces of rotation, reinforced by winding thread |
Authors: | Куценко, Леонід Миколайович Руденко, Світлана Юріївна Калиновський, Андрій Якович Поліванов, Олександр Геннадійович Сухарькова, Олена Іванівна |
Keywords: | меридіан обертання середня кривина поверхні гофрована поверхня обертання армування намотуванням |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Національний університет цивільного захисту України |
Citation: | Проблеми надзвичайних ситуацій |
Series/Report no.: | №1 (39); |
Abstract: | Запропоновано схему наближеного розрахунку геометричних форм сім’ї меридіанів гумової пневматичної фасонної поверхні обертання залежно від функції зміни середньої кривини вздовж осі цієї поверхні. Одержану фасонну поверхню обертання передбачається зміцнювати намотуванням нитки у вздовж напрямів геодезичних кривих знайденої поверхні. В роботі наведено спосіб опису меридіанів поверхонь обертання шляхом розв’язання прямої і оберненої задач. Пояснено недоліки розв’язків прямої задачі, де одержуються незручні форми поверхонь для застосуванні у пневматичних виробах. Розв’язки оберненої задачі дозволяють одержати форми фасонних поверхонь обертання, коли зусилля спрямовані вздовж їх осей обертання. Розв’язок оберненої задачі одержано на базі застосування диференціальних рівнянь Фур’є. Також здійснено побудову фасонної поверхні обертання з намоткою по геодезичних з урахуванням кривини меридіана. В добавок наведено спосіб визначення геодезичної намотки на гофрований поверхні обертання з меридіаном пилкоподібної форми. Зазначено, що моделювання пневматичної поверхні доцільно здійснювати на основі обчислення її середньої кривини. Тому що значення середньої кривини поверхні розділу двох врівноважених фізичних середовищ буде пропорційне різниці значень тисків у цих середовищах. Варіюючи середню кривину поверхні, можна обирати величину тиску, яку витримає пневматичний виріб. Встановлено існування двох варіантів фасонних поверхонь обертання («жорстких» та «м’яких»). Перший варіант призначено для застосування в звичайних транспортних засобах з пневматичними подушками форми торів. Другий варіант орієнтовано на транспортні засоби спеціального призначення, де «м’якість» підвіски забезпечить проходимість по шляхам зі складним рельєфом. Для практики проведені дослідження корисні і важливі тому, що вони дозволяють будувати геодезичні лише на фрагментах фасонних поверхонь, які схильні до руйнування. |
Description: | Куценко Л. М., Руденко C. Ю., Калиновський А. Я., Поліванов О. Г., Сухарькова О. І. Геометричне моделювання пневматичних фасонних поверхонь обертання, зміцнених намоткою нитки. Проблеми надзвичайних ситуацій. Харків: НУЦЗ України, 2024. № 1(39). С. 192-217. |
URI: | http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/20323 |
Appears in Collections: | Інженерної та аварійно-рятувальної техніки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Геометричне моделювання пневматичних фасонних поверхонь обертання, змиіцнених намоткою нитки.pdf | Текст | 1,91 MB | Adobe PDF | View/Open |
PNS-39.pdf | Текст | 801,96 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.