Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/20357
Title: КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД Й ОСОБЛИВОСТІ ЙОГО РЕАЛІЗАЦІЇ В СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ КАДРІВ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ ТА НАДАННЯ ПУБЛІЧНИХ ПОСЛУГ
Other Titles: COMPETENCE APPROACH AND FEATURES OF ITS IMPLEMENTATION IN THE STATE ADMINISTRATION STAFF TRAINING SYSTEM AND PROVISION OF PUBLIC SERVICES
Authors: Ажажа, М.А.
Куртєв, А.В.
Keywords: державне управління
підготовка кадрів
кадрове забезпечення
місцеве самоврядування
Issue Date: 2024
Publisher: НУЦЗУ
Citation: ВІСНИК НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ УКРАЇНИ Серія "Державне управління"
Series/Report no.: 1(20)2024;
Abstract: У статті детально розглядається компетентнісний підхід та особливості його реалізації у системі підготовки кадрів державного управління. Дана робота сприяє удосконаленню наукового знання по проблемам реформування системи державного управління, оптимізації підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації управлінських кадрів у контексті використання компетентнісного підходу, що забезпечує його адекватність потребам сучасного суспільства для формування професійних управлінських кадрів
Description: The article examines in detail the competency-based approach and the features of its implementation in the system of public administration personnel training. This work contributes to the improvement of scientific knowledge on the problems of reforming the public administration system, optimization of training, retraining and advanced training of managerial personnel in the context of using the competence approach, which ensures its adequacy to the needs of modern society for the formation of professional managerial personnel
URI: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/20357
Appears in Collections:Вісник НУЦЗ України. Серія: Державне управління Випуск 1(20)2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
30Azhazha.pdf327,12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.