Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/20358
Title: | ІННОВАЦІЙНІ НАПРЯМИ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ СИСТЕМОЮ ВИЩОЇ ОСВІТИ В ПЕРІОД ВОЄННОГО СТАНУ |
Other Titles: | INNOVATIVE DIRECTIONS OF PUBLIC ADMINISTRATION OF THE HIGHER EDUCATION SYSTEM DURING MARTIAL LAW |
Authors: | Вавренюк, С.А. |
Keywords: | вища освіта воєнний стан інновації безпека |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | НУЦЗУ |
Citation: | ВІСНИК НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ УКРАЇНИ Серія "Державне управління" |
Series/Report no.: | 1(20)2024; |
Abstract: | Дана стаття присвячена аналізу інноваційних напрямів публічного управління системою вищої освіти в період воєнного стану. Розглянуті методи та технології спрямовані на оптимізацію управління навчальним процесом та підвищення якості освіти в умовах кризових ситуацій. Детально проаналізовано використання сучасних технологій, включаючи дистанційне навчання, мобільні додатки, віртуальну та розширену реальність, електронні платформи та аналітичні інструменти, у контексті підтримки безпеки та неперервності навчання під час воєнного стану. Аналіз та рекомендації, наведені у статті, мають на меті сприяти впровадженню ефективних стратегій та підходів для забезпечення стійкості та якості освіти в умовах воєнного стану. Автор приходить до висновку, що інноваційні підходи у публічному управлінні системою вищої освіти в період воєнного стану можуть виявитися дієвими та необхідними для забезпечення стійкості та неперервності освітнього процесу. Застосування новітніх технологій та методів управління допоможе вирішити ряд проблем, пов'язаних із воєнним станом, забезпечивши доступ до освіти та підвищити ефективність її надання. Такі підходи є важливими для підтримки розвитку освіти в умовах кризових ситуацій та забезпечення сталого функціонування системи вищої освіти у будь-яких умовах. Застосування інноваційних напрямів публічного управління системою вищої освіти в період воєнного стану є запорукою конкурентоспроможності закладів вищої освіти як вітчизняних так і зарубіжних. |
Description: | This article is devoted to the analysis of innovative directions of public administration of the higher education system during martial law. The considered methods and technologies are aimed at optimizing the management of the educational process and improving the quality of education in crisis situations. The use of modern technologies, including distance learning, mobile applications, virtual and augmented reality, electronic platforms and analytical tools, in the context of maintaining security and continuity of education during martial law is analyzed in detail. The analysis and recommendations presented in the article are intended to promote the implementation of effective strategies and approaches to ensure the sustainability and quality of education under martial law. The author concludes that innovative approaches to public administration of the higher education system during martial law may prove to be effective and necessary to ensure the sustainability and continuity of the educational process. The use of the latest technologies and management methods will help to solve a number of problems associated with martial law, ensuring access to education and increasing the efficiency of its provision. Such approaches are important for supporting the development of education in crisis situations and ensuring the sustainable functioning of the higher education system in any environment. The use of innovative directions of public administration of the higher education system during martial law is the key to the competitiveness of higher education institutions, both domestic and foreign. |
URI: | http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/20358 |
Appears in Collections: | Вісник НУЦЗ України. Серія: Державне управління Випуск 1(20)2024 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
31Vavreniuk.pdf | 333,33 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.