Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/21617
Назва: | КОНТРОЛЬ ЯК РІЗНОВИД ВЗАЄМОДІЇ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА ТА ДЕРЖАВНОГО АПАРАТУ |
Автори: | Дячков, Олександр Олександрович Черненко, Інна Олександрівна |
Ключові слова: | взаємодія, громадянське суспільство, державний аппарат, контроль, різновид. |
Дата публікації: | 2022 |
Бібліографічний опис: | Науково-практичний журнал "Інвестиції: практика та досвід" |
Короткий огляд (реферат): | Визначено характеристики контролю у сфері публічного управління, а саме: 1) контроль як вид діяльності має вольовий характер, тобто у процесі здійснення контролю суб'єкт, що його здійснює, діє, спираючись на певні правомочності, реалізуючи свій вольовий імператив, при цьому суб'єкт контролю має право коригувати діяльність підконтрольного об'єкта; сутність кон- трольної діяльності полягає в тому, що суб'єкти контролю здійснюють спостереження та оцін- ку об'єктів, що перевіряються на предмет їх відповідності заздалегідь затвердженим парамет- рам і поставленим перед ними завданням, а також вживають заходів щодо запобігання відхи- лень, викликаних діяльністю підконтрольного об'єкта від заданих параметрів; однією з голов- них цілей контролю є недопущення дій за межами заданих параметрів, забезпечення виконан- ня таких дій відповідно до соціальними нормами, що склалися в соціальному середовищі, у разі здійснення відхилень — вжиття заходів щодо їх усунення; 2) контроль суспільства за дер- жавою притаманний суспільствам із розвиненим демократичним політичним режимом; захо- ди контролю над державою із боку суспільства тим ефективніше, чим ширше у його здійсненні залучені громадські інститути; ключовим чинником ефективного контролю за державою вис- тупає соціальна активність громадян. Удосконалено класифікацію різновидів контролю з боку суспільства за державним апаратом в різних сферах соціальної діяльності, а саме: по відношенню до кількості учасників контролю можна виділити цивільний (особистий), соціально-груповий (профспілковий, партійний, конт- роль громадських об'єднань та громадський контроль); по відношенню до наявності держав- но-владних повноважень у контролюючого суб'єкта є можливим виділити внутрішній (парла- ментський контроль, судовий контроль, державний нагляд, відомчий контроль), зовнішній (кон- троль громадян та громадських структур, не наділених державно-владними повноваженнями) та змішаний контроль (контроль структур, що створюються при органах державної влади, але не наділених державно-владними повноваженнями). |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/21617 |
ISSN: | 2306-6814 |
Розташовується у зібраннях: | ЧІПБ ім. Героїв Чорнобиля |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
2.pdf | 1,36 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.