Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/22096
Назва: Pedagogical facilitative interaction in the process of professional training of psychologists.
Автори: Вороновська, Людмила Григорівна
Іващенко, Оксана Алімівна
Ненько, Юлія Петрівна
Ключові слова: future psychologists, facilitative approach, pedagogical interaction, teacher-facilitator, self-development
Дата публікації: 2020
Видавництво: Ljubljana School of Business
Бібліографічний опис: https://www.vspv.si/uploads/visoka_sola/datoteke/mono__ljubljana_school_of_business_2020.pdf
Короткий огляд (реферат): The peculiarities of future psychologists’ training on the basis of highlighting the model of facilitative approach are analyzed. Attention is paid to the topicality of forming an individual facilitative style in the process of pedagogical interaction. Modern interpretations of the concept of “facilitation” and scientific approaches to the definition of the concepts “pedagogical facilitation” and “facilitation skills of the teacher” are considered. The conditions of effectiveness of pedagogical facilitation are indicated. The main tasks of the teacher in training a competent specialist are highlighted. The essential requirements to the teacher-facilitator and necessary skills that he should possess are stated. The importance of pedagogical interaction which creates conditions for disclosing students’ natural inclinations, self-development of their cognitive, emotional and spiritual needs is emphasized.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/22096
Розташовується у зібраннях:ЧІПБ ім. Героїв Чорнобиля

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
mono__ljubljana_school_of_business_2020 (1).pdf6,69 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.