Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/22790
Назва: Особливості застосування інтерактивних методів навчання у процесі підготовки майбутніх фахівців оперативно-рятувальної служби цивільного захисту
Автори: Панімаш, Юлія Вікторівна
Горбаченко, Юрій Миколайович
Дата публікації: 2020
Короткий огляд (реферат): У статті розкрито поняття «інтеракція», розглянуто інтерактивні методи навчання. Наведено приклади застосування інтеракції під час підготовки майбутніх фахівців оперативно-рятувальної служби цивільного захисту України. Проаналізовано послідовність організації та проведення інтерактивних методів навчання для досягнення комунікативної компетенції курсантів. Зазначено, що важливо організовувати навчання у дружній психологічній атмосфері. Визначено та розкрито три етапи застосування інтерактивних методів навчання. Інтерактивні методи вимагають якісної підготовки викладачів для успішної організації навчального процесу. Встановлено, що етапність процесу самореалізації майбутніх фахівців оперативно-рятувальної служби цивільного захисту відкриває певні можливості застосування інтерактивного навчання та зосередження уваги на конкретних його аспектах у процесі професійної підготовки. Для першого етапу запропоновано інтерактивні вправи: «Займи позицію», «Спільна угода», «Коло ідей», «Мозковий штурм», «Метод виклику», «Приховані скарби», «Очікування», дискусія за методом «Квадро», «Лінія цінностей», «Таємні таланти», «Шкала думок», «Мікрофон». Для другого етапу запропоновано застосування ситуативних вправ – кейс-стаді, ділових і рольових ігор. Визначено, що для застосування ситуаційного моделювання варто враховувати пізнавальну, суспільну, аналітичну, управлінську складові частини. На третьому етапі запропоновано використовувати тренінги, які сприятимуть розкриттю особистісного потенціалу курсантів, розвитку їхніх управлінських якостей, аналітичних умінь і навичок. Описано тренінгове заняття «Стилі керівництва», котре включає в себе міні-лекції, тести, рольові ігри, домашнє завдання. Проаналізовано типологію стилів управління. Встановлено, що ефективний навчальний процес може відбутися тільки за умови поступової активної взаємодії курсанта і викладача, які є рівнозначними суб’єктами процесу та мають спільну ідею щодо їхніх знань і вмінь. Ключові слова: інтеракція, метод проектів, рольова гра, дискусія, метод «case study». The article researches the notion of interaction and studies interactive methods of learning. Several examples of the application of interaction during the training process of the future specialists of the rapid response service of the Civil Protection Service of Ukraine are given. The sequence of organizing and conducting of the interactive methods of learning in order to reach communicative competence of cadets is analyzed. It is noted that it is significant to teach in a psychologically friendly surrounding. Three stages of application of interactive methods of learning are determined and described. It is highlighted that interactive methods of learning require a high-quality training of teachers to successfully organize educational process. It is found out that the stages of the process of the self-realization of the future specialists of the rapid response service of the Civil Protection Service of Ukraine open the door for the application of interactive learning and focusing attention on its definite aspects in the process of their professional training. The following interactive exercises are offered to be used during the first stage: “Take a position”, “Common agreement”, “Circle of Ideas”, “Brainstorming”, “Method of Call”, “Hidden Treasures”, “Waiting”, a discussion based on the method of “Quadro”, “Line of Values”, “Secret Talents”, “Scale of Thoughts”, “Microphone”. Situational exercises are offered to be used during the second stage: case-study, role and business simulation games. It is determined that cognitive, social, analytical and managerial components should be taken into consideration when applying situational modeling. As for the third stage, it is suggested to use trainings which help realize cadets’ personal potential and develop their managerial and analytical skills. Key words: interaction, project method, role play, discussion, case-study
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/22790
Розташовується у зібраннях:ЧІПБ ім. Героїв Чорнобиля

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
21 (1).pdf.crdownload164,63 kBUnknownПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.