Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/24299
Назва: | ОСОБЛИВОСТІ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ВІДШКОДУВАННЯ ШКОДИ, ЗАВДАНОЇ ДЕРЖАВНОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ ПРИ АВАРІЙНО-РЯТУВАЛЬНИХ РОБОТАХ ТА ГАСІННІ ПОЖЕЖІ |
Автори: | Томчик, Поліна Вадимівна, Ігор Михайлович Хмиров |
Ключові слова: | аварійно-рятувальні роботи, гасіння пожежі, Державна служба України з надзвичайних ситуацій, несанкціонований доступ, відшкодування шкоди, матеріальні збитки |
Дата публікації: | 9-жов-2024 |
Видавництво: | ДОНЕЦЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ВНУТРІШНІХ CПPAB МВС УКРАЇНИ (м. Кропивницький) |
Бібліографічний опис: | ІІ Міжнародний правничий конкурс наукових статей серед здобувачів вищої освіти закладів вищої освіти |
Короткий огляд (реферат): | Метою цієї статті є розгляд питання про відшкодування шкоди, завданої Державною службою з надзвичайних ситуацій при аварійно-рятувальних роботах та гасінні пожежі, з позиції їх визначення у нашому законодавстві. |
Опис: | Відповідно до статті 1 Конституції України, що вона проголошена суверенною, незалежною, демократичною, соціальною, правовою державою, яка за власною ініціативою повинна вживати заходи для поновлення порушених з її вини прав і законних інтересів приватних осіб чи територіальних громад. Це можливо реалізувати шляхом притягнення до юридичної відповідальності, що відзначається певною видовою класифікацією. Цивільно-правова відповідальність є видом юридичної відповідальності, у якому питання відповідальності особи перед державою відіграють значну роль. Доказом цього є численні положення Цивільного Кодексу України, якими гарантується відшкодування шкоди особі у разі не- правомірної поведінки держави. Наводячи приклад, це статті 1173 (відшкодування шкоди, завданої органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування), 1174 (відшкодування шкоди, завданої посадовою або службовою особою органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування), 1175 (відшкодування шкоди, завданої органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого само- врядування у сфері нормотворчої діяльності), 1176 (відшкодування шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, досудове розслідування, прокуратури або суду), 1177 (відшкодування (компенсація) шкоди фізичній особі, яка потерпіла від кримінального правопорушення) [3]. Да, ці положення є досить загальними і для їх повноцінної реалізації необхідною є деталізація процедур притягнення до відповідальності держави та її представників на рівні окремих законодавчих актів, однак вже закріплення цих положень на рівні Цивільного кодексу України стає важливою основою формування засад відповідальності держави перед приватноправовими суб’єктами. У правовій системі України відомий інститут крайньої необхідності. Відповідно, у ч. 1 статті 1171 Цивільного кодексу України йде мова про те, що шкода, завдана особі у зв'язку із вчиненням дій, спрямованих на усунення небезпеки, що загрожувала цивільним правам чи інтересам іншої фізичної або юридичної особи, якщо цю небезпеку за даних умов не можна було усунути іншими засобами (крайня необхідність), відшкодовується особою, яка її завдала. Особа, яка відшкодувала шкоду, має право пред'явити зворотну вимогу до особи, в інтересах якої вона діяла [3]. Враховуючи вищевказане, можна припустити дві тези, які будуть концептуальними. По-перше, держава є відповідальною перед особою за шкоду, завдану останній. У зв’язку з тим, що держава може діяти в особі її органів, це положення стосується й ДСНС. По-друге, цивільному праву характерний принцип відповідальності за шкоду, завдану в умовах крайньої необхідності (на відміну від, кримінального права України та ін.). Виходячи з цих двох концептуальних моментів, шкода, завдана ДСНС при аварійно-рятувальних роботах та гасінні пожеж має відшкодовуватися державою. Ці питання вирішуються по-іншому, у законодавчих актах спеціального характеру. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/24299 |
Розташовується у зібраннях: |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ФОТО_Сертифікат_Томчик.png | 1,12 MB | image/png | Переглянути/Відкрити | |
ФОТО_Подяка_Хмиров.png | 1,14 MB | image/png | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.