Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/25307
Назва: | Про визначення загально-світових підходів до класифікаційних вимог щодо пожежних та аварійно-рятувальних автомобілів |
Автори: | Cемичаєвський, Сергій Валерійович Присяжнюк, Віталій В'ячеславович Якіменко, Михайло Леонідович Осадчук, Максим Віталійович Свірський, Віталій Вікторович Бєлікова, Ксенія Григорівна |
Ключові слова: | Категорії, класифікація, національний стандарт, пожежні та аварійно-рятувальні автомобілі, типи. |
Дата публікації: | чер-2025 |
Видавництво: | Науковий вiсник: Цивiльний захист та пожежна безпека |
Серія/номер: | № 1 (19); |
Короткий огляд (реферат): | Встановлено актуальність питання з удосконалення національної нормативної бази щодо класифікаційних вимог до пожежно-рятувальних автомобілів. Проаналізовано національні стандарти України та країн ЄС, що встановлюють класифікаційні вимоги до пожежних та аварійно-рятувальних автомобілів. Встановлено, що пожежні автомобілі поділяються на: пожежні та рятувальні автомобілі (пожежні автомобілі з насосним обладнанням, автомобілі цільового призначення), автопідіймачі (поворотні автодрабини, гідравлічні платформи), аварійно-рятувальні автомобілі, пожежні автомобілі медичної допомоги, автомобілі для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, автомобілі штабні, транспортні засоби для перевезення особового складу, допоміжні транспортні засоби, пожежні автомобілі іншого призначення. Встановлено відмінності класифікації за типами пожежних автомобілів залежно від основного виду застосування в Україні та країнах ЄС. Наведено загальний вид пожежних автомобілів різних типів, які відповідають європейській класифікації. Вказано європейську класифікацію за масою автомобілів з повною масою у спорядженому стані понад 3 тонни. Наведено такі категорії пожежних автомобілів, залежно від їх здатності рухатися дорогами або бездоріжжям, а саме: категорія 1 (міські) – транспортні засоби, що використовуються зазвичай для руху поверхнями збудованих доріг (автомобілі 1-ї категорії зазвичай мають один привідний міст); категорія 2 (сільські) – транспортні засоби, здатні рухатися будь-якими дорогами, з обмеженою здатністю рухатися бездоріжжям; категорія 3 (всюдихідні) – транспортні засоби, здатні рухатися будь-якими дорогами та бездоріжжям. Виявлено недоліки загальносвітових підходів до класифікаційних вимог щодо пожежних та аварійно-рятувальних автомобілів. Зазначено, що нині в Україні та країнах ЄС є різні підходи до позначення пожежних автомобілів. Наведено відповідні приклади позначення пожежних автомобілів згідно з вітчизняною та європейською нормативною документацією. Акцентовано увагу на тому, що на сьогодні вимоги національного стандарту, що встановлює загальні технічні умови до автомобілів гасіння, застаріли і не відповідають вимогам сьогодення, а саме: стандарт орієнтований на виготовлення несучасних моделей пожежних автомобілів, тому перешкоджає технічному прогресу у галузі та містить занижені вимоги до їх модельного ряду. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/25307 |
Розташовується у зібраннях: | Науково-дослідний центр досліджень та випробувань |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
14-34-PB.pdf | 7,76 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.