Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/26016
Назва: Mental aspects of impactful methods in cognitive treatment
Інші назви: Психологічні аспекти використання сугестивних методів у когнітивно-поведінковій терапії
Автори: Назаров, Олег Олександрович
Рогожан, Петро
Дробот, Ольга
Костюченко, Олена
Стамат, Вікторія
Ключові слова: cognitive-behavioral therapy, suggestion, psychological mechanisms, affirmations, suggestion, therapeutic effectiveness
когнітивно-поведінкова терапія, навіювання, психологічні механізми, афірмація, навіювання, терапевтична ефективність
Дата публікації: 28-жов-2025
Видавництво: Health Leadership and Quality of Life, AG Editor (Argentina)
Бібліографічний опис: Health Leadership and Quality of Life, vol. 4, p. 903-914, Oct. 2025. https://hl.ageditor.ar/index.php/hl/issue/view/4
Короткий огляд (реферат): Abstract Introduction: in modern psychotherapeutic practice, there has been growing interest in integrating suggestive methods into cognitive behavioral therapy (CBT). This trend was driven by the need to enhance the effectiveness of interventions with clients of different profiles, particularly in the transition to digital therapy formats where suggestion acquired new forms of implementation. Methods: the study was based on qualitative and content analysis of contemporary scientific sources addressing empirical and clinical aspects of suggestion in CBT. Results: the analysis identified the main forms of suggestive influence and highlighted the key psychological mechanisms of their action. The effectiveness of suggestive techniques was established in the treatment of anxiety, depression, post-traumatic states, and eating disorders. A summarizing table of psychological mechanisms and an author’s scheme reflecting the stages of suggestion in the CBT process were constructed. It was shown that suggestion could be successfully integrated into both traditional and digital formats of therapeutic interaction, particularly through affirmations, metaphors, visualizations, and resource messages. Conclusions: suggestive techniques were found to enrich CBT interventions by enhancing motivation and emotional engagement. The results provided practical opportunities for adapting therapeutic programs, including online applications, with suggestive elements. The proposed generalizations may serve as a basis for developing personalized CBT models that are responsive to the client’s emotional state and level of motivation. Анотація Вступ: у сучасній психотерапевтичній практиці зростає інтерес до інтеграції сугестивних методів у когнітивно-поведінкову терапію (КПТ). Ця тенденція була зумовлена необхідністю підвищення ефективності втручань з клієнтами різних профілів, особливо при переході до форматів цифрової терапії, де сугестія набула нових форм реалізації. Методи: дослідження базувалося на якісному та контент-аналізі сучасних наукових джерел, що розглядають емпіричні та клінічні аспекти сугестівності в КПТ. Результати: у результаті аналізу визначено основні форми сугестивного впливу та виділено ключові психологічні механізми їхньої дії. Встановлено ефективність сугестивних технік у лікуванні тривоги, депресії, посттравматичних станів та розладів харчової поведінки. Побудовано зведену таблицю психологічних механізмів та авторську схему, що відображає етапи сугестивності в процесі КПТ. Показано, що сугестію можна успішно інтегрувати як у традиційні, так і в цифрові формати терапевтичної взаємодії, зокрема за допомогою афірмацій, метафор, візуалізацій та ресурсних повідомлень. Висновки: було виявлено, що сугестивні методики збагачують КПТ-втручання, посилюючи мотивацію та емоційну залученість. Результати надали практичні можливості для адаптації терапевтичних програм, включаючи онлайн-додатки, з елементами сугестивної терапії. Запропоновані узагальнення можуть слугувати основою для розробки персоналізованих моделей КПТ, що реагують на емоційний стан клієнта та рівень мотивації.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/26016
ISSN: E-ISSN:3008-8488
Розташовується у зібраннях:Кафедра психології діяльності в особливих умовах

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
HL_2025_903.pdf448,43 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.