Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/26137
Назва: Майбутнє освіти: тенденції та інновації у викладанні й навчанні в контексті цифрової трансформації та навчання впродовж життя
Автори: Ненько, Юлія Петрівна
Іващенко, Оксана Алімівна
Лазоренко, Людмила Василівна
Подлесна, Валентина Іванівна
Ключові слова: цифрова трансформація освіти
штучний інтелект
цифрове лідерство
навчання впродовж життя
соціально-емоційне навчання
травмоінформовані практики
педагогічні інновації
Дата публікації: 17-лис-2025
Короткий огляд (реферат): Статтю присвячено аналізу тенденцій розвитку освіти в умовах цифрової трансформації та формування суспільства, орієнтованого на навчання впродовж життя. Розглянуто взаємозв’язок технологічних, педагогічних і управлінських інновацій, які формують нову освітню парадигму XXI століття. Показано, що сучасна система освіти зазнає впливу глобальних викликів – швидкого технологічного прогресу, змін ринку праці та потреби у відновленні людського капіталу в умовах воєнних і поствоєнних реалій. Обґрунтовано необхідність переходу до гнучкої, інклюзивної та людиноцентричної моделі освіти, зорієнтованої на формування компетентного, творчого і соціально відповідального фахівця. Розкрито зміст технологічної трансформації освіти: роль штучного інтелекту, аналітики даних, віртуальної та доповненої реальності у створенні персоналізованих траєкторій навчання. Наголошено, що ефективність цифровізації залежить від педагогічного дизайну та готовності викладачів виступати фасилітаторами навчального процесу. Приділено увагу педагогічним інноваціям – проєктно-орієнтованому навчанню, соціально-емоційному розвитку і травмо-інформованим практикам, що сприяють гуманізації освіти та забезпеченню психологічної безпеки здобувачів. Висвітлено значення системи Lifelong Learning як основи сучасної освітньої політики, спрямованої на гнучкість, професійну мобільність і соціальну згуртованість. Підкреслено роль цифрового лідерства як стратегічного чинника управління змінами та розвитку цифрової культури освітніх інституцій. Рекомендовано подальші емпіричні дослідження з оцінки впливу ШІ на результати навчання й академічну доброчесність. Зроблено висновок, що майбутнє освіти визначається синергією технологічних, педагогічних і гуманістичних інновацій, які забезпечують стійкість і гуманізацію освітнього простору України.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/26137
ISSN: 2786-6300
Розташовується у зібраннях:Кафедра мовної підготовки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Актуальні_питання_11_41_2025.pdf16,73 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.