Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/26899| Назва: | Обґрунтування структурно-функціональної моделі розвитку лідерських компетентностей сержантського складу Національної гвардії України: теоретичні засади та результати апробації |
| Інші назви: | Justification of the structural and functional model of the development of leadership competencies of the sergeants of the National Guard of Ukraine: theoretical principles and results of testing |
| Автори: | Лещенко, Сергій Васильович |
| Ключові слова: | лідерство лідерські компетентності сержантський склад модель професійна підготовка Національна гвардія України |
| Дата публікації: | 8-гру-2025 |
| Видавництво: | Національний університет цивільного захисту України |
| Бібліографічний опис: | Лещенко С. Обґрунтування структурно-функціональної моделі розвитку лідерських компетентностей сержантського складу Національної гвардії України: теоретичні засади та результати апробації. Проблеми екстремальної та кризової психології. 2025. № 2 (10). С. 59–68. |
| Серія/номер: | 2 (10); |
| Короткий огляд (реферат): | Статтю присвячено теоретичному обґрунтуванню та методологічному аналізу структурно-функціональної моделі розвитку лідерських компетентностей сержантського складу Національної гвардії України в умовах реформування системи військової освіти. На основі системного, діяльнісного, компетентнісного та синергетичного підходів визначено концептуальні засади побудови моделі, що відображає взаємозв’язок теоретичних, психолого-педагогічних і організаційно-практичних механізмів формування лідерських якостей у сержантів. Модель структурована за чотирма взаємопов’язаними блоками: мотиваційним (спрямованим на формування ціннісних орієнтацій, внутрішньої мотивації до лідерства та усвідомлення соціальної значущості професійної ролі), змістовним (що охоплює систему знань, умінь і навичок управління військовим колективом), організаційно-процесуальним (який визначає форми, методи й засоби реалізації програми розвитку компетентностей) та результативно-оціночним (спрямованим на визначення динаміки й ефективності професійного зростання). У ході педагогічного експерименту, що охопив 120 військовослужбовців сержантського складу, доведено ефективність запропонованої моделі: зафіксовано статистично значуще підвищення рівня сформованості лідерських компетентностей в експериментальній групі порівняно з контрольною (р < 0,05). Отримані результати підтверджують, що впровадження моделі сприяє розвитку стратегічного мислення, комунікативної взаємодії, саморегуляції у стресових ситуаціях, готовності до прийняття рішень в умовах невизначеності, а також підвищенню згуртованості та морально-психологічної стійкості військових колективів. Зазначено, що структурно-функціональна модель має практичне значення для модернізації освітньо-професійних програм підготовки сержантського складу НГУ, удосконалення системи наставництва та формування культури військового лідерства. Результати дослідження підтверджують доцільність використання моделі як ефективного інструменту цілісного розвитку професійних і особистісних якостей військових лідерів середньої ланки. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/26899 |
| ISSN: | 2786-5541 |
| Розташовується у зібраннях: | Науковий журнал "Проблеми екстремальної та кризової психології" 2025-2(10) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| DCPP-2(10) 2025-59-68.pdf | 847,89 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.


