Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/27183
Назва: The lexical-grammatical approach as a methodological framework for developing foreign language professional communicative competence of National University of Civil Protection cadets
Автори: Ryzhchenko, Olga
Ключові слова: лексико-граматичний підхід, професійна комунікативна компетентність, лексичні «блоки», англійська мова для спеціальних цілей, швидкість мовлення, колакації, індуктивне засвоєння граматики.
Дата публікації: 12-гру-2025
Видавництво: Вінниця-Відень
Бібліографічний опис: Матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції OPEN SCIENCE NOWADAYS: MAIN MISSION, TRENDS AND INSTRUMENTS, PATH AND ITS DEVELOPMENT
Короткий огляд (реферат): Сучасні професійні стандарти детермінують необхідність формування високого рівня іншомовної професійної комунікативної компетентності у випускників нефілологічних спеціальностей. Традиційні граматико-орієнтовані методики навчання виявляються недостатніми для забезпечення потреб спеціалізованої міжкультурної комунікації. Лексико-граматичний підхід пропонує ефективне вирішення цієї проблеми, постулюючи мову переважно як сукупність лексичних одиниць. Актуальні емпіричні дослідження у сфері англійської мови за професійним спрямуванням підтверджують домінування високочастотних полілексемних структур у професійному дискурсі. Спрямоване засвоєння цих лексичних «блоків» суттєво оптимізує швидкість мовленнєвого продукування та його прагматичну точність. Метою даної наукової статті є теоретичне обґрунтування лексико-граматичного підходу як оптимальної методологічної основи для інтенсифікації розвитку іншомовної професійної комунікативної компетентності. Впровадження лексико-граматичного підходу демонструє значну ефективність, що реалізується через такі ключові педагогічні механізми: 1. Підвищення автоматичності мовлення: засвоєння лексичних «блоків» як цілісних, неаналізованих одиниць мінімізує когнітивне навантаження в процесі продукування мовлення. 2. Покращення точності та конвенційності: фокусування на вивченні колакацій та домено-специфічних граматичних патернів забезпечує використання мови у відповідності до професійних конвенцій та запобігає виникненню інтерференційних помилок, спричинених буквальним перекладом. 3. Індуктивне опанування граматики: граматичні правила вивчаються індуктивно та функціонально в межах автентичних професійних текстів. Лексико-граматичний підхід репрезентує собою значний методологічний прорив у педагогіці викладання іноземної мови за професійним спрямуванням. Зосереджуючись на автентичних, високочастотних мовних одиницях та їхніх конкретних граматичних патернах, він забезпечує більш плавне, прагматично точне та контекстуально релевантне спілкування.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/27183
Розташовується у зібраннях:Кафедра мовної підготовки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
The Lexical-Grammatical Approach.pdf2,91 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.