Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/27268| Назва: | МОДЕЛЮВАННЯ РИЗИКІВ КАСКАДНИХ АВАРІЙ НА ЗАЛІЗНИЧНОМУ ТРАНСПОРТІ В УМОВАХ ВІЙНИ |
| Автори: | Курило, Артем Геннадійович |
| Ключові слова: | залізничний транспорт, критична інфраструктура, каскадні аварії, ризики у воєнний час |
| Дата публікації: | гру-2025 |
| Короткий огляд (реферат): | Дослідження спрямоване на підвищення стійкості залізничного транспорту під час переве зення небезпечних хімічних речовин в умовах воєнного стану. У роботі проведено комплексний аналіз сучасних ризиків для залізничної інфраструктури, виконано порівняння загроз мирного та воєнного часу та ідентифіковано ключові сценарії розвитку аварій. Розроблено бібліотеку каска дних сценаріїв аварій та запропоновано модифіковані моделі оцінки ризиків і поширення токси чних викидів, що враховують специфічні фактори військового часу. Для підвищення точності прогнозування запропоновано використання сomputational fluid dynamics-моделювання. Необ хідність роботи полягає у тому що класичні моделі ризику, ефективні в мирний час, не врахову ють нову природу загроз – цілеспрямовані атаки, обстріли та диверсії. Залізничний транспорт, будучи критичною інфраструктурою, став ціллю для противника, а аварія з небезпечними хіміч ними речовинами може призвести до катастрофічних наслідків: масштабних пожеж, вибухів, токсичних викидів і каскадних аварій. Встановлено, що ефективність протидії визначається опе ративністю виявлення небезпеки та готовністю до координаційних дій в умовах бойових дій. Класичні моделі оцінки ризиків вже не відображають повною мірою нову реальність, де основ ним чинником аварій є навмисні ворожі дії. Отримані результати та розроблені моделі станов лять основу для переходу від реактивного до проактивного управління ризиками. Вони дозволя ють розробляти адаптивні плани реагування та алгоритми дій для рятувальних служб, здійсню вати превентивну маршрутизацію небезпечних вантажів та укріплювати критичні вузли, а також створювати інтегровану систему управління ризиками. Це спрямовано на мінімізацію людських втрат, екологічних збитків та стратегічних наслідків ураження інфраструктури, що забезпечує стійкість транспортної системи країни в умовах воєнного стану. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/27268 |
| Розташовується у зібраннях: | Науково-дослідна лабораторія радіаційного, хімічного та біологічного захисту |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| МОДЕЛЮВАННЯ РИЗИКІВ КАСКАДНИХ АВАРІЙ НА ЗАЛІЗНИЧНОМУ.pdf | 1,48 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.


