Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/27729| Title: | Державне регулювання порядку проведення ідентифікації об’єктів підвищеної небезпеки в умовах воєнного стану |
| Other Titles: | State regulation of the procedure for identifying high-risk objects under martial law |
| Authors: | С А. Вавренюк, І.М. Хмиров, Р. А. Черниш,С. Д. Щіпець, А. Д. Іпієв, |
| Keywords: | Державне регулювання, об’єкти підвищеної небезпеки, ідентифікація, техногенна безпека, небезпечні речовини, реєстр, функції державного регулювання. |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | Науково-практичний журнал: Інвестиції, практика та досвід. № 24. 2025. С. 195-301. |
| Citation: | Науково-практичний журнал: Інвестиції, практика та досвід. № 24. 2025. С. 195-301. |
| Series/Report no.: | № 24/2025; |
| Abstract: | Сучасний стан техногенної безпеки в Україні характеризується значним зростанням ризиків, пов’язаних із функціонуванням об’єктів підвищеної небезпеки, особливо в умовах воєнного стану. Руйнування критичної інфраструктури, пошкодження промислових об’єктів, виникнення пожеж, вибухів й неконтрольованих викидів небезпечних речовин актуалізують проблему вдосконалення системи державного регулювання, зокрема процедури ідентифікації об’єктів підвищеної небезпеки. Окрім цього нормативно-правова база, попри значні трансформації останніх років, потребує подальшого вдосконалення для врахування новітніх викликів, пов’язаних із воєнним впливом на промислові об’єкти та об’єкти критичної інфраструктури. Зокрема, традиційні методики оцінювання небезпек не завжди охоплюють ризики, спричинені бойовими діями, Це вимагає адаптації регуляторних процедур та інтеграції додаткових сценаріїв загроз у процес ідентифікації. Вищезазначене обумовлює актуальність обраної теми дослідження. |
| Description: | Основою системи державного регулювання в сфері ідентифікації об’єктів підвищеної небезпеки в нашій державі є нормативно-правові механізми, котрі спрямовані на мінімізацію техногенних ризиків, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного характеру й забезпечення захисту населення та довкілля. Сьогодні державне регулювання техногенної безпеки зазнає суттєвих трансформацій, так як воєнні дії на території нашої держави значною мірою впливають на рівень цієї безпеки. А також євроінтеграційні процеси зумовлюють робити кроки в напрямі підвищення рівня техногенної безпеки в Україні. Найбільш небезпечними об’єктами на яких обертаються, переробляються, зберігаються, транспортуються небезпечні речовини є об’єкти підвищеної небезпеки. І роль держаних інституції в регулюванні рівня забезпечення від техногенних загроз має вирішальне значення. Тому саме державне регулювання порядку проведення ідентифікації ОПН є визначальним елементом системи техногенної й промислової безпеки, так як на державу покладені функції формування нормативних рамок, механізмів впливу й інструментів контролю, що в результаті забезпечують повноту та об’єктивність й правильність цього процесу. За час воєнного стану досить широко було оновлено законодавчу базу з питань ідентифікації об’єктів підвищеної небезпеки, так як сучасні виклики та загрози зумовили винаходити оптимальні й вірні рішення для забезпечення техногенної безпеки на таких об’єктах. Прийняття Постанови КМУ № 1030 від 13.09.2022 року суттєво оновило регуляторну модель, перевівши ідентифікацію ОПН на сучасний, стандартизований та цифровізований рівень. І саме роль держави проявляється безпосередньо у нормативному визначенні критеріїв ідентифікації, за якими і проводять порівняння реальної кількості небезпечних речовин, що обертаються на об’єктах. З розвитком технологій все більше таких небезпечних речовин застосовуються в технологічному процесі, тому встановлення переліку цих речовин, їх порогових мас, які вимоги висуваються до оформлення результатів ідентифікації, які алгоритми перевірки поданих даних та підстави для внесення об’єкта до Державного електронного реєстру наряду з сучасними викликами та загрозами воєнного характеру є актуальним питанням для державних інституцій[4, с. 109]. Завдяки такому підходу держава забезпечує уніфікованість оцінювання небезпеки по всій території, а це є критично важливим для рівних умов нагляду й відповідальності усіх суб’єктів господарювання. |
| URI: | http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/27729 |
| Appears in Collections: | Кафедра управління у сфері цивільного захисту |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| СТАТТЯ_Вавренюк_Хмиров_Черниш_Щіпець_Іпієв.pdf | 339,92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.


