Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/8816
Title: Колесо ходове кранове з пружним кільцем, розташованим в ободі
Authors: Слепужніков, Євген Дмитрович
Сенчихін, Юрій Миколайович
Лісняк, Андрій Анатолійович
Фідровська, Наталія Миколаївна
Чернишенко, Оександр В’ячеславович
Слепужніков Є.Д.
Issue Date: 27-Apr-2015
Publisher: Держаний реєстр патентів України на корисні моделі
Series/Report no.: 98454;
Description: Корисна модель належить до галузі підйомно-транспортного машинобудування (ПТМ), зокрема до кранів мостового типу. Відоме складене залізничне колесо, яке містить обід, центральну частину з маточиною та диском, амортизатор який розташований між центральною частиною та ободом, один фланець та засоби для кріплення фланця. На своїй внутрішній частині обід має дві галтелі, які розташовані з однієї та з другої сторони площини симетрії колеса та з’єднані в їх найбільш внутрішній частині циліндричної ділянки [1]. Недоліками цієї конструкції являється те, що вона має недостатню жорсткість і багато болтових з’єднань, що не сприяє його міцності і задовільному використанню. Найбільш близьким до пропонованого та обраним за прототип, є кранове ходове колесо з еластичною кільцевою вставкою, яке використовується для кранів мостового типу з підвищеною швидкістю пересування [2]. Недоліками цієї конструкції є недостатня стійкість з’єднання еластичної вставки з ободом колеса, яке виконано по хвилеподібній поверхні, що може призвести до швидкого її зминання. В основу корисної моделі поставлено задачу створити колесо ходове кранове з пружним кільцем, розташованим в ободі. Це дозволяє зменшити вібрації при пересуванні коліс за рахунок поглинання динамічних навантажень, до яких призводять поштовхи при русі вантажного візка. Поставлене завдання вирішується виготовленням пластичної вставки. Пластична вставка (1) має ступінчасту форму, яка входить в пази (2), які нарізані на внутрішній поверхні колеса (фіг.1). Така конструкція корисної моделі забезпечує більшу довговічність ходового колеса в наслідок більшої площі контакту між вставкою та поверхнями колеса. Це зменшує контактні напруження в зоні з’єднання і запобігає зминанню еластичної вставки. Таким чином конструкція, яка складається із декількох шарів, з яких зовнішні зроблені із міцного матеріалу (1), а середній шар (2) являється маломіцним легким наповнювачем, являється не тільки зменшеної маси, але має високу міцність і жорсткість, що пояснюється в першу чергу більшим значенням моменту інерції всієї стінки (фіг. 2). У порівнянні з одношаровою обшивкою момент інерції може бути збільшеним в багато десятків разів. Джерела інформації: 1. Пат. 2121928 С1 Росія, МПК6 В 60 В 9/12, В 21 К 1/28. Составное железнодорожное колесо и способ его изготовления. Брук Ж., Демилли Ф.; Вальдюн, заявник і власник патенту № 96110406/28; заявл. 29.05.1996; опубл. 20.11.1998. 2. Пат. 104240 Україна, МПК В60В 9/00, В60В 17/00. Кранове ходове колесо з еластичною вставкою. Григоров О.В., Стьопочкіна О.В. Окунь А.О., Губський С.О., Стрижак В.В., Чернишенко О.В., заявники і власники патенту. а 2012 12255 26.10.2012; опубл. 10.01.2014 бюл. №1.
URI: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/8816
Appears in Collections:Кафедра спеціальної хімії та хімічної технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SCAN_20150522_150850541.jpg904,36 kBJPEGView/Open
SCAN_20150522_150850541_002.jpg328,13 kBJPEGView/Open
SCAN_20150522_150850541_001.jpg208,63 kBJPEGView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.