Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/12963
Title: | СУЧАСНІ КОНЦЕПЦІЇ РЕФОРМУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ В АСПЕКТІ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ОСВІТИ |
Authors: | Грабовенко, Н.В. |
Keywords: | якість освіти якість освітнього процесу державне управління якістю освіти стратегія розвитку освіти концепції державного управління |
Issue Date: | 2018 |
Abstract: | В статті аналізуються сучасні концепції реформування державного управління, їх переваги та недоліки, здійснюється оцінки ступеня доцільності реалізації даних концепції в Україні в аспекті управління якістю освіти. Уточнюються поняття “якість освітнього процесу”, “державне управління якістю освіти”. Розглядаються рівні управління національною системою державного управління якістю освіти як підсистеми по відношенню до того виду діяльності, який здійснюється системою. Доводиться, що при побудові системи державного управління якістю освіти, крім нормативних засад освітньої діяльності, наукової розробленості проблеми і стану педагогічної практики, необхідно звертати увагу на особливості національної освіти як системи, і основні тенденції розвитку освіти і суспільства. Аналізуються сучасні концепції реформування державного управління в цілому та їх застосування в системі управління якістю освіти, а саме: концепції Новий публічний менеджмент (New Public Management), Належне урядування (Good Governance), Урядування публічної цінності (Public Value Management) та інструментальні можливості підходів Управління з орієнтацією на результат (Perfomance-Based Management), Загальне управління якістю (Total Quality Management). Наголошується, що пріоритетним напрямом діяльності органів державної влади має стати розробка реформи стратегічного управління системою освіти, суть якої полягає у визначенні пріоритетів та напрямків розвитку освіти, на основі довгострокових прогнозів. Підкреслюється, що застосування стратегічного планування дозволяє не тільки підвищити узгодженість цілей з ресурсами і обґрунтувати фінансове забезпечення освітніх проектів і програм, а й систематизує постановку завдань перед державними службовцями, спрощує процедуру оцінки ефективності їх роботи, що робить бюджетну політику, економічний розвиток країни, розвиток освіти більш передбачуваними для бізнесу і суспільства. |
URI: | http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/12963 |
Appears in Collections: | Volume 3 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Hrabovenko.pdf | 677,68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.