Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/15441
Title: WAYS OF MASTERING SCIENTIFIC TERMINOLOGY IN THE PROCESS OF STUDYING ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE BY STUDENTS OF NON-PHILOLOGICAL SPECIALTIES
Authors: Литвиненко, Ольга Олександрівна
Рижченко, Ольга Сергіївна
Keywords: branch terminology
communicative competence
teaching methods
professional speech
terminological vocabulary
Issue Date: Jun-2022
Publisher: Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільниць- кий, І. Зимомря]. – Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 51. – 772 с.
Citation: Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільниць- кий, І. Зимомря]. – Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 51. – 772 с.
Abstract: The article considers the main approaches to the study of the scientific style of English speaking by students and cadets of non-philological specialties. Particular attention is paid to the methods of teaching the language of the specialty, including ways to learn professional terminology, work with terminological and translation dictionaries, translations of texts in the professional field and more. Lexical work with terms is considered as one of the types of cognitive activity.
URI: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/15441
Appears in Collections:Кафедра мовної підготовки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Дрогобич_2022.pdf4,47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.