Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/16895
Title: ТУРИЗМ ЯК УНІВЕРСАЛЬНИЙ СОЦІАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ
Other Titles: TOURISM AS UNIVERSAL SOCIAL INSTITUTION
Authors: Степанов, В.Ю.
Keywords: туризм
інститут
суспільство
соціальний інститут
Issue Date: 2022
Publisher: НУЦЗУ
Citation: ВІСНИК НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ УКРАЇНИ Серія "Державне управління"
Series/Report no.: 2(17)2022;
Abstract: У статті розглянуто туризм як універсальний соціальний інститут з урахуванням існуючих концепцій створення соціальних інститутів. Показано, що функціонування туризму ґрунтується на загальновизнаних соціальних нормах і процедурах, що регулюють певні типи поведінки особистості, соціальних груп, учасників туристичної діяльності. Зроблено висновок, що туризм, як універсальний соціальний інститут, це не лише сегмент ринку послуг, а й сфера певних соціальних відносин між суб’єктами туристичних взаємодій.
Description: The article considers tourism as a universal social institution, taking into account the concepts of creating social institutions. It is shown that the functioning of tourism is based on generally recognized social norms and procedures that govern certain types of behavior of individuals, social groups, and participants in tourism activities. It is concluded that tourism as a universal social institution is not only a segment of the service market, but also a sphere of certain social relations between the subjects of tourist interactions.
URI: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/16895
Appears in Collections:Вісник НУЦЗ України. Серія: Державне управління Випуск 2(17) 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Stepanov.pdf540,9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.