Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/16903
Title: ВИЩА ОСВІТА В УКРАЇНІ: СТАТУСНО-РОЛЬОВА ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ ТА КРИТЕРІЇ ПРЕСТИЖНОСТІ
Other Titles: HIGHER EDUCATION IN UKRAINE: STATUS-ROLE DIFFERENTIATION AND PRESTIGE CRITERIA
Authors: Вітовецький, В.
Keywords: реформування освіти
моделі реформування освіти
престижність освіти
вища освіта в Україні
публічне управління освітнім процесом
освіта
Issue Date: 2022
Publisher: НУЦЗУ
Citation: ВІСНИК НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ УКРАЇНИ Серія "Державне управління"
Series/Report no.: 2(17)2022;
Abstract: У статті розглядаються основні питання статусно-рольової диференціації та критерії престижності освіти в Україні. Вивчено фактичний стан престижності освіти, сильні та слабкі сторони в українській освіті. Аналізуються основні питання, що можуть негативно впливати на престижність української освіти. Вивчено закордонний досвід підвищення якості та престижності освіти різних держав, та вироблено пропозиції щодо впровадження корисного закордонного досвіду в українську освіту зокрема, а також визначено напрями модернізації.
Description: The article examines the main issues of status-role differentiation and criteria for the prestige of education in Ukraine. The actual state of the prestige of education, strengths and weaknesses in Ukrainian education have been studied. The main issues that can negatively affect the prestige of Ukrainian education are analyzed. The foreign experience of improving the quality and prestige of education of various states was studied, and proposals were made for the introduction of useful foreign experience into Ukrainian education in particular, and the directions of modernization were also determined.
URI: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/16903
Appears in Collections:Вісник НУЦЗ України. Серія: Державне управління Випуск 2(17) 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vitovetskyi.pdf524,05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.