Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/17049
Title: Визначення залишкового ресурсу шини аварійно-рятувальних автомобілів
Authors: Коханенко, Володимир Богданович
Рагімов, Сергій Юсубович
Бурменко, Олександр Анатолійович
Keywords: діагностування, залишковий ресурс, аварійно-рятувальні автомобілі, загони, визначення пошкоджень шини, дефекти шин, експлуатація
Issue Date: Dec-2022
Publisher: Національний університет цивільного захисту України
Citation: Проблеми надзвичайних ситуацій
Series/Report no.: Випуск 36;
Abstract: Розглянуто особливі умови експлуатації аварійно-рятувальних автомобілів. Прийнято до розгляду, що ці автомобілі, аналогічно транспортним автомобілям, комплектуються сучасними шинами, які мають покращенні експлуатаційні характеристики. Однак, в експлуатації для таких шин притаманні втомливі руйнування складових шини. З’ясовано, що виникнення руйнувань збільшується зі збільшенням габаритів виробів, тобто для шин вантажних автомобілів, що не дозволяє реалізувати ресурс шин по зношенню протектора та робить їх небезпечними для подальшої експлуатації. Встановлено, що наявність дефектів погіршує тепловідвід з каркаса і з усіх шарів шини, чим підвищує їх термонапружений стан. Ці явища призводять до непередбаченого раптового виходу шин аварійно-рятувальних автомобілів з експлуатації. Тому, актуальною науково-технічною проблемою є попередження передчасного виходу шин з експлуатації. Запропоновано перевіряти дійсний стан шин під час періодичного діагностування технічного стану аварійно-рятувальних автомобілів та своєчасно вилучати з експлуатації дефектні шини. Проведено аналіз пошкоджень шин та методів визначення їх дефектів. Розроблено методи діагностики внутрішніх руйнувань шин аварійно-рятувальних автомобілів в умовах аварійно-рятувальних загонів. Встановлено, що визначати експлуатаційну придатність шини та оцінювати залишковий пробіг можливо за результатами виміру її поверхневих температурних полів. На підставі проведених досліджень розроблено метод діагностування наявності прихованих дефектів у шині в умовах аварійно-рятувальних загонів з використанням діагностичного стенду з біговими барабанами. Отримані дані дозволять поліпшити безпеку руху аварійно-рятувальних автомобілів при слідуванні до місця виклику, та є важливими, тому що питанням визначення залишкового ресурсу шин аварійно-рятувального автомобіля в експлуатації досі не займалися.
URI: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/17049
Appears in Collections:Кафедра організації та технічного забезпечення аварійно-рятувальних робіт

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13Коханенко_159-173.pdf586,76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.