Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/23687
Назва: | Гендерна компетентність як фактор інтеграції гендерного підходу у вищій освіті. |
Автори: | Тюріна, Діна |
Ключові слова: | Ключові слова: вища освіта, державна політика гендерної рівності, гендерний підхід, гендерна компетент-ність, гендерний паритет, горизонтальна та вертикальна гендерна сегрегація, гендерні стереотипи, гендерно чутлива професійна діяльність |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Наук. вісн. Вінницької акад. безперервної освіти. Серія: Екологія. Публічне управління та адміністрування. |
Серія/номер: | № 2.;С. 149–158. |
Короткий огляд (реферат): | ГЕНДЕРНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК ФАКТОР ІНТЕГРАЦІЇ ГЕНДЕРНОГО ПІДХОДУ У ВИЩІЙ ОСВІТІ Анотація. У статі на основі аналізу гендерного паритету та проявів гендерної сегрегації у сфері вищої освіти України обґрунтовано необхідність інтеграції гендерного підходу у освітній процес, важливим напрямом якої є формування та підвищення гендерної компетентності здобувачів, викладачів, науковців, керівників та управлінців освітніх закладів.Методологія дослідження. Під час написання роботи ми користувалися теоретичними методами: аналіз наукової літератури з теми, синтез, дедукція, індукція, порівняння, класифікація та метод узагальнення інфор-мації.Наукова новизна роботи полягає у тому, що розкрито, що компонентами гендерної компетентності як складової професійної та соціальної компетентностей фахівця є: змістовний (знаннєвий) компонент – це ген-дерні знання як інтелектуальна основа розуміння сутності та значущості гендерного балансу для суспільного розвитку та здійснення цілеспрямованих дій з його забезпечення у професійному середовищі; ціннісний компо-нент – гендерні цінності як усвідомлення важливості забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоло-віків, подолання гендерної дискримінації та деструктивних гендерних стереотипів; процесний компонент, що визначається змістовним та ціннісним компонентами – навички та вміння розв’язання гендерних проблем. Визначено, що формування та розвиток гендерної компетентності повинні охоплювати здійснення у закла-дах вищої освіти аналітичних, програмно-планових, організаційно-управлінських, науково-методичних, виховних заходів системної підготовки фахівців, здатних до гендерно чутливої професійної діяльності.Висновки. Доведено, що формування гендерної компетентності є наскрізним фактором інтеграції гендер-ного підходу у суспільні процеси, умовою успішної реалізації заходів державної політики гендерної рівності не тільки в освіти, а й у всіх галузях суспільного життя.Ключові слова: вища освіта, державна політика гендерної рівності, гендерний підхід, гендерна компетент-ність, гендерний паритет, горизонтальна та вертикальна гендерна сегрегація, гендерні стереотипи, гендерно чутлива професійна діяльність |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/23687 |
ISSN: | DOI: https://doi.org/10.32782/2786-5681-2024-2.19 |
Розташовується у зібраннях: | Науково-дослідний центр |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ГЕНДЕРНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК ФАКТОР ІНТЕГРАЦІЇ ГЕНДЕРНОГО ПІДХОДУ У ВИЩІЙ ОСВІТІ.pdf | 528,58 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.