Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/23687
Title: Гендерна компетентність як фактор інтеграції гендерного підходу у вищій освіті.
Authors: Тюріна, Діна
Keywords: Ключові слова: вища освіта, державна політика гендерної рівності, гендерний підхід, гендерна компетент-ність, гендерний паритет, горизонтальна та вертикальна гендерна сегрегація, гендерні стереотипи, гендерно чутлива професійна діяльність
Issue Date: 2024
Publisher: Наук. вісн. Вінницької акад. безперервної освіти. Серія: Екологія. Публічне управління та адміністрування.
Series/Report no.: № 2.;С. 149–158.
Abstract: ГЕНДЕРНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК ФАКТОР ІНТЕГРАЦІЇ ГЕНДЕРНОГО ПІДХОДУ У ВИЩІЙ ОСВІТІ Анотація. У статі на основі аналізу гендерного паритету та проявів гендерної сегрегації у сфері вищої освіти України обґрунтовано необхідність інтеграції гендерного підходу у освітній процес, важливим напрямом якої є формування та підвищення гендерної компетентності здобувачів, викладачів, науковців, керівників та управлінців освітніх закладів.Методологія дослідження. Під час написання роботи ми користувалися теоретичними методами: аналіз наукової літератури з теми, синтез, дедукція, індукція, порівняння, класифікація та метод узагальнення інфор-мації.Наукова новизна роботи полягає у тому, що розкрито, що компонентами гендерної компетентності як складової професійної та соціальної компетентностей фахівця є: змістовний (знаннєвий) компонент – це ген-дерні знання як інтелектуальна основа розуміння сутності та значущості гендерного балансу для суспільного розвитку та здійснення цілеспрямованих дій з його забезпечення у професійному середовищі; ціннісний компо-нент – гендерні цінності як усвідомлення важливості забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоло-віків, подолання гендерної дискримінації та деструктивних гендерних стереотипів; процесний компонент, що визначається змістовним та ціннісним компонентами – навички та вміння розв’язання гендерних проблем. Визначено, що формування та розвиток гендерної компетентності повинні охоплювати здійснення у закла-дах вищої освіти аналітичних, програмно-планових, організаційно-управлінських, науково-методичних, виховних заходів системної підготовки фахівців, здатних до гендерно чутливої професійної діяльності.Висновки. Доведено, що формування гендерної компетентності є наскрізним фактором інтеграції гендер-ного підходу у суспільні процеси, умовою успішної реалізації заходів державної політики гендерної рівності не тільки в освіти, а й у всіх галузях суспільного життя.Ключові слова: вища освіта, державна політика гендерної рівності, гендерний підхід, гендерна компетент-ність, гендерний паритет, горизонтальна та вертикальна гендерна сегрегація, гендерні стереотипи, гендерно чутлива професійна діяльність
URI: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/23687
ISSN: DOI: https://doi.org/10.32782/2786-5681-2024-2.19
Appears in Collections:Науково-дослідний центр



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.