Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/23846
Title: | Важкогорюча віброзахисна мастика для залізничного рухомого складу |
Authors: | Скрипинець, А.В. Саєнко, Наталія Вячеславівна Григоренко, Олександр Миколайович Афанасенко, Костянтин Анатолійович Макаренко, О.В. |
Keywords: | епоксиуретанова мастика в’язкопружні дослідження демпфування токсичність пожежна безпека залізничний рухомий склад |
Issue Date: | Mar-2024 |
Publisher: | НУЦЗ України |
Citation: | Проблеми надзвичайних ситуацій |
Series/Report no.: | 1(39); |
Abstract: | Розроблено важкогорючу епоксиуретанову мастику з підвищеними вібродемпфуючими властивостями та необхідними фізико-механічними властивостями для облицювання внутрішніх металевих поверхонь рухомого складу залізничного транспорту. В якості полімерної матриці використовували епоксиуретанові сітчасті полімери. Для зниження горючості використовували вогнезахисну добавку поліфосфат амонію, для надання тиксотропних властивостей – наповнювач із гідрофобізованою поверхнею Аеросил. Як метод дослідження в’язкопружних властивостей застосовували динамічну механічну спектроскопію, за допомогою динамічного релаксометра. Вивчення в’язкопружних властивостей проводили в області ультра низьких частот 0,7–1,0 Гц, що мінімізує дію зовнішніх механічних впливів на зміну структури полімерної матриці в температурному інтервалі від –100 °С до +100 °С. Визначено, що склади на основі олігоефірциклокарбонату, модифікованого епоксидіановим олігомером характеризуються кращими показниками демпфуючої здатності (tgδ=0,97). Встановлено, що розроблена мастична композиція із вмістом антипірену та тиксотропної добавки має найбільші значення демпфуючої здатності (tgδ=0,45–0,47) у високоеластичній області, даний склад може бути використаний як вібропоглинаючий матеріал, працездатний при температурі від –60 °С до +60 °С. В результаті комплексної оцінки пожежної небезпеки було встановлено, що розроблена мастика відноситься до групи вогнехахисних матеріалів з повільним поширенням полум’я, володіє помірною димоутворювальною здатністю і відноситься до категорії помірнонебезпечних матеріалів з точки зору токсичності. Досягнутий рівень характеристик розробленої важкогорючої вібропоглинаючої мастики вказує на перспективу подальшого використання її для облицювання внутрішньої металевої поверхні кузова залізничного рухомого складу з метою забезпечення пожежної безпеки та акустичного комфорту. |
URI: | http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/23846 |
ISSN: | 2524-0226 |
Appears in Collections: | Кафедра пожежної і техногенної безпеки об'єктів та технологій |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Стаття ПНС 2024_3.pdf | 1,02 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.