Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/25158
Title: Особистісна психокорекція як необхідна передумова успішної професійної діяльності майбутніх психологів ДСНС України
Other Titles: Personal psychocorrection as an essential prerequisite for the successful professional activity of future psychologists of the SES of Ukraine
Authors: Амурова, Яна Володимирівна
Галушко, Любов Ярославівна
Keywords: активне соціально-психологічне пізнання (АСПП)
психокорекція
психомалюнок
майбутні психологи
особистісна проблема
професійна діяльність
рефлексія
Issue Date: 18-Jun-2025
Publisher: Національний університет цивільного захисту України
Citation: Амурова Я., Галушко Л. Особистісна психокорекція як необхідна передумова успішної професійної діяльності майбутніх психологів ДСНС України. Проблеми екстремальної та кризової психології. 2025. № 1(9). С. 79–90.
Abstract: Статтю присвячено розв’язанню проблеми особистісної психокорекції майбутніх психологів ДСНС України. Дослідження базується на теоретико-методологічних засадах психодинамічної парадигми та аналізі емпіричного матеріалу психокорекційних груп за методом активного соціально-психологічного пізнання. У статті розкрито діагностико-корекційний потенціал методу АСПП з використанням тематичного психомалюнку в контексті підготовки майбутніх психологів ДСНС України. Представлено принципи психокорекційної роботи, які є необхідною передумовою для продуктивної особистісної рефлексії, розвитку емоційної усвідомленості, зниження внутрішньої напруги та створення безпечного простору для глибинного пізнання психіки суб’єкта у групі АСПП. У статті розкриваються методологічні засади психодинамічної теорії, яка є базовою для організації та проведення глибинно-психологічного дослідження в групі активного соціально-психологічного пізнання. Зосереджено увагу на важливості особистісної психокорекції майбутніх психологів в контексті їхньої успішної професійної діяльності. Дослідження присвячено виявленню особистісних проблем, внутрішніх конфліктів і емоційних станів студентів-психологів засобами тематичного психомалюнку, що сприяє процесам особистісного усвідомлення та особистісної психокорекції суб’єкта. Представлено аналіз психомалюнків студентів-психологів, що брали участь у заняттях з групової психокорекції, з глибинною інтерпретацією їх індивідуалізованого змісту. Результати дослідження засвідчили, що метод психомалюнку дозволяє виявити непрожиті дитячі травми, емоційні бар’єри, потребу в захищеності, пошук сенсів, а також потенціал особистості до внутрішнього зростання. Здійснення вербальної інтерпретації малюнків сприяло активації процесів саморефлексії, усвідомленню проблемних зон та емоційного розвантаження, що відповідає завданням особистісної психокорекції. У статті описано переваги методу АСПП у вивченні глибинних чинників особистісної проблеми суб’єкта та подальшої особистісної психокорекції суб’єкта. Обґрунтовано доцільність системного використання психомалюнку як складової психокорекційної роботи з майбутніми психологами ДСНС України.
URI: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/25158
ISSN: 2786-5541
Appears in Collections:Науковий журнал "Проблеми екстремальної та кризової психології" 2025-1(9)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Журнал-1(9)-2025-79-90.pdf589,76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.