Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/25158
Назва: | Особистісна психокорекція як необхідна передумова успішної професійної діяльності майбутніх психологів ДСНС України |
Інші назви: | Personal psychocorrection as an essential prerequisite for the successful professional activity of future psychologists of the SES of Ukraine |
Автори: | Амурова, Яна Володимирівна Галушко, Любов Ярославівна |
Ключові слова: | активне соціально-психологічне пізнання (АСПП) психокорекція психомалюнок майбутні психологи особистісна проблема професійна діяльність рефлексія |
Дата публікації: | 18-чер-2025 |
Видавництво: | Національний університет цивільного захисту України |
Бібліографічний опис: | Амурова Я., Галушко Л. Особистісна психокорекція як необхідна передумова успішної професійної діяльності майбутніх психологів ДСНС України. Проблеми екстремальної та кризової психології. 2025. № 1(9). С. 79–90. |
Короткий огляд (реферат): | Статтю присвячено розв’язанню проблеми особистісної психокорекції майбутніх психологів ДСНС України. Дослідження базується на теоретико-методологічних засадах психодинамічної парадигми та аналізі емпіричного матеріалу психокорекційних груп за методом активного соціально-психологічного пізнання. У статті розкрито діагностико-корекційний потенціал методу АСПП з використанням тематичного психомалюнку в контексті підготовки майбутніх психологів ДСНС України. Представлено принципи психокорекційної роботи, які є необхідною передумовою для продуктивної особистісної рефлексії, розвитку емоційної усвідомленості, зниження внутрішньої напруги та створення безпечного простору для глибинного пізнання психіки суб’єкта у групі АСПП. У статті розкриваються методологічні засади психодинамічної теорії, яка є базовою для організації та проведення глибинно-психологічного дослідження в групі активного соціально-психологічного пізнання. Зосереджено увагу на важливості особистісної психокорекції майбутніх психологів в контексті їхньої успішної професійної діяльності. Дослідження присвячено виявленню особистісних проблем, внутрішніх конфліктів і емоційних станів студентів-психологів засобами тематичного психомалюнку, що сприяє процесам особистісного усвідомлення та особистісної психокорекції суб’єкта. Представлено аналіз психомалюнків студентів-психологів, що брали участь у заняттях з групової психокорекції, з глибинною інтерпретацією їх індивідуалізованого змісту. Результати дослідження засвідчили, що метод психомалюнку дозволяє виявити непрожиті дитячі травми, емоційні бар’єри, потребу в захищеності, пошук сенсів, а також потенціал особистості до внутрішнього зростання. Здійснення вербальної інтерпретації малюнків сприяло активації процесів саморефлексії, усвідомленню проблемних зон та емоційного розвантаження, що відповідає завданням особистісної психокорекції. У статті описано переваги методу АСПП у вивченні глибинних чинників особистісної проблеми суб’єкта та подальшої особистісної психокорекції суб’єкта. Обґрунтовано доцільність системного використання психомалюнку як складової психокорекційної роботи з майбутніми психологами ДСНС України. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/25158 |
ISSN: | 2786-5541 |
Розташовується у зібраннях: | Науковий журнал "Проблеми екстремальної та кризової психології" 2025-1(9) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Журнал-1(9)-2025-79-90.pdf | 589,76 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.