Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/25231
Title: | КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ РЕФОРМУВАННЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ СОЦІОКУЛЬТУРНИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ |
Other Titles: | CONCEPTUAL FOUNDATIONS OF STATE POLICY FOR HIGHER EDUCATION REFORM IN UKRAINE IN THE CONTEXT OF SOCIO-CULTURAL TRANSFORMATIONS |
Authors: | Ковтун, І.Б. |
Keywords: | концептуальні засади державна політика реформування вищої освіти соціокультурні трансформації механізми державного управління освітня парадигма |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | НУЦЗУ |
Citation: | ВІСНИК НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ УКРАЇНИ Серія "Державне управління" |
Series/Report no.: | Vol.1/2025; |
Abstract: | Стаття розкриває концептуальні засади формування державної політики реформування вищої освіти України в умовах сучасних соціокультурних транс-формацій. Проаналізовано еволюцію механізмів державного управління освітньою галуззю від пострадянської моделі до європейської парадигми, визначено ключові детермінанти трансформаційних процесів у системі вищої освіти. Досліджено вплив соціокультурних чинників на формування стратегічних напрямів державної освітньої політики, включаючи демографічні зміни, цифровізацію суспільства, глобалізаційні процеси та воєнний стан в Україні. Розкрито специфіку адаптації європейських освітніх стандартів до національного контексту через призму Бо-лонського процесу та створення Європейського простору вищої освіти. Обґрун-товано концептуальну модель державної політики реформування вищої освіти, що базується на принципах збалансованості національних інтересів та міжна-родних зобов'язань. Визначено стратегічні пріоритети удосконалення механізмів державного управління освітньою сферою, зокрема розширення інституційної автономії університетів, впровадження результат-орієнтованих моделей фі-нансування, розвиток системи безперервної освіти та зміцнення партнерських відносин між державою, освітніми інституціями та стейкхолдерами. Розробле-но рекомендації щодо формування адаптивної державної політики, здатної ефе-ктивно реагувати на динамічні соціокультурні виклики сучасності. |
Description: | The article reveals the conceptual foundations of forming state policy for higher education reform in Ukraine under modern socio-cultural transformations. The evolu-tion of public administration mechanisms in the educational sector from the post-Soviet model to the European paradigm is analyzed, and key determinants of transformational processes in the higher education system are identified. The influence of socio-cultural factors on the formation of strategic directions of state educational policy is studied, including demographic changes, digitalization of society, globalization processes and martial law in Ukraine. The specifics of adapting European educational standards to the national context through the prism of the Bologna Process and the creation of the European Higher Education Area are revealed. A conceptual model of state policy for higher education reform based on the principles of balancing national interests and in-ternational obligations is substantiated. Strategic priorities for improving public admin-istration mechanisms in the educational sphere are identified, particularly expanding institutional autonomy of universities, implementing result-oriented financing models, developing lifelong learning systems and strengthening partnerships between the state, educational institutions and stakeholders. Recommendations for forming adaptive state policy capable of effectively responding to dynamic socio-cultural challenges of mo-dernity are developed. |
URI: | http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/25231 |
Appears in Collections: | Вісник НУЦЗ України. Серія: Державне управління Випуск 1(22)2025 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kovtun.pdf | 510,6 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.