Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/25434
Назва: ІННОВАЦІЙНІ РІШЕННЯ У СТВОРЕННІ МОБІЛЬНИХ ПОЖЕЖНИХ СИСТЕМ НА БАЗІ ПЕРСОНАЛЬНОГО ЕЛЕКТРОТРАНСПОРТУ (СІГВЕЇВ) Монографія
Автори: Хижняк, Андрій Анатолійович
Кириченко, Оксана В'ячеславівна
Мотрічук, Роман Борисович
Ключові слова: мобільна пожежна установка
сігвей
людина-оператор
оператор
динамічне моделювання
пожежна безпека
Дата публікації: 25-чер-2025
Видавництво: Видавництво «Діса плюс»
Бібліографічний опис: Надруковано в друкарні «БУКЛАЙН» 61000, м.Харків, вул. Катерининська, 46. Тел. (099) 604-49-45 www.bookline.online
Короткий огляд (реферат): У монографії розглядається обґрунтування параметрів і характеристик нового типу мо більних пожежних установок, основою яких є платформа на базі сігвею. Розроблено комплекс математичних моделей, що описують ключові процеси в елементах установки, з урахуван ням етапу доставки вогнегасної речовини та її впливу в осередку горіння, а також участі оператора. Згідно з класифікацією мобільних засобів пожежогасіння (повітряні, водні, наземні), встановлено, що перспективним напрямом є розробка наземних автономних установок на базі сігвею. Вони мають низку переваг – компактність, маневреність, можливість застосування широкого спектру вогнегасних речовин, особливо у приміщеннях та на початковій стадії пожежі. Проте для таких систем досі відсутнє належне наукове обґрунтування їх параметрів. Для подачі вогнегасної речовини на вогнище горіння побудовано модель, що враховує опір повітря та дозволяє визначати максимальну дальність та час доставки речовини. Процес описується передаточною функцією запізнюючої ланки з затримкою до однієї секунди. От римано частотні та часові характеристики пожежної установки, які дозволяють враховувати її динамічні властивості при проектуванні систем гасіння. Час гасіння пожежі класу B за допомогою системи на базі сігвею включає сталу складову 0,5 с і змінну, що залежить від геометричних і реологічних параметрів системи. Реактивне навантаження на форсунку не перевищує 60 Н. Для підвищення ефективності запропоновано незалежне управління кутовим положенням форсунки. Розроблено рекомендації для створення тренажерів з підготовки операторів та алгоритми контролю їх дій. Запропоновано алгоритми діагностики технічного стану установок на основі аналізу геометрії струменя та моделювання осередку горіння. Монографія орієнтована на наукових і практичних працівників органів та підрозділів служби цивільного захисту, підрозділи місцевої та добровільної пожежної охорони, викла дачів, ад’юнктів і здобувачів вищої освіти.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/25434
ISBN: 978-617-8688-11-0
Розташовується у зібраннях:Кафедра пожежної і техногенної безпеки об'єктів та технологій

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Іноваційні_рішення_блок.pdf5,86 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.