Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/25894
Назва: Свідомість і мова: філософсько-релігієзнавчий аналіз.
Автори: Вороновська, Людмила Григорівна
Ключові слова: свідомість, релігійна свідомість, мова, архетип, колективне несвідоме, діалог.
Дата публікації: 30-жов-2008
Короткий огляд (реферат): Вороновська Л.Г. Свідомість і мова: філософсько-релігієзнавчий аналіз. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю 09.00.11 – релігієзнавство. – Київський національний університет імені Тараса Шевченка. – Київ, 2008. Дисертація присвячена філософсько-релігієзнавчому дослідженню проблеми взаємодії свідомості і мови. Автор розглядає свідомість людини в цілому, процеси формування релігійної свідомості, її взаємодії з мовою. Досліджуються основи формування свідомості в первісних суспільствах, аналізуються поняття «міф», «міфологія», «міфологічна свідомість», «міфологічний текст», а також особливості вірувань, обрядів та ритуалів, їх взаємозв’язок із мовними процесами. У дисертації доводиться, що міфологічна свідомість виступає ґрунтом для формування релігійної свідомості. Дисертантом проаналізовано складні механізми виникнення релігійної свідомості. Релігійні переживання і релігійний досвід аналізуються як складові релігійної свідомості. Специфіка впливів релігійного характеру пов’язана з емоційною сферою людини – монотеїзм, у порівнянні з язичництвом, передбачає більш високу здатність психіки до автономної регуляції. Тут і доктрина «особистої вини, особистої відповідальності»; протиставлення людини її оточенню і, навіть, долі; покарання в день Страшного суду; ідея особистого діалогу з Богом; нарешті, вимогливий контроль із боку Церкви над містичним досвідом особистості й спільноти. Усе це приводило до поступового переходу від магії, табу до моральнісної саморегуляції, яка лише історично пов’язувалася із сакральними санкціями. Це означало усе більшу емансипацію людини від зовнішніх стимулів, сил природи і долі, усе більшу свободу у побудові своєї поведінки, в такий спосіб – усе більшу індивідуалізацію, диференціацію «я». Аналіз цих механізмів є актуальним для сучасного соціокультурного простору України, в якому поширюються нетрадиційні релігійні рухи, а також відбувається модернізація вже існуючих конфесій.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/25894
Розташовується у зібраннях:Без названия

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Diss.doc.pdf427,21 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.