Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/26077
Title: ГЛИБИННЕ ПІЗНАННЯ ПСИХІКИ З ВИКОРИСТАННЯМ ВІЗУАЛІЗОВАНОЇ РЕПРЕЗЕНТАЦІЇ СУБ’ЄКТА
Authors: Яценко, Тамара Семенівна
Галушко, Любов Ярославівна
Біла, Олена Анатоліївна
Сіденко, Юлія Олександрівна
Keywords: свідоме
несвідоме
психологічний захист
репрезентант психіки
інформаційний еквівалент
архетип
Issue Date: 23-Mar-2017
Publisher: Національна бібліотека України ім. В.І. Вернадського
Citation: Технології розвитку інтелекту
Series/Report no.: УДК;159.964
Abstract: Стаття доводить необхідність використання візуалізованих репрезентантів учасників груп АСПП, що сприяє оптимізації глибинного пізнання їх психіки. Стверджується, що неусвідомлювані, симультанно згорнуті смисли імпліцитно притаманні матеріалізованим репрезентантам. Цей факт вимагає емотивного «оживлення» репрезентанта в діалогічній взаємодії з респондентом. Багаторічна практика проведення груп активного соціально-психологічного пізнання на засадах процесуальної діагностики чітко обумовлює орієнтацію на семантичні аспекти емпіричного матеріалу з метою виявлення «інформаційних еквівалентів». Трансцендентність інформаційних еквівалентів забезпечує незалежність глибинного пізнання від характеру метафоричного символізування психічного у візуалізовані, опредметнені форми. Передавання інформації первинного об'єкта пізнання (несвідомого) може здійснюватися в різних формах кодування (наприклад, вербальні, невербальні) при збереженні інваріантності їх інформаційних еквівалентів. Здійснено порівняльний аналіз психодинамічного підходу до вивчення психіки в її цілісності з іншими підходами, що використовували образно-символічні засоби: символ-драмою, арт-терапією, проективними методами, а також малюванням під впливом вживання учасниками дослідження психоделіків. Доводиться, що розуміння суб’єктом смислової сутності власної особистісної проблеми зіставне з усвідомленням стабілізованого внутрішнього протиріччя, вирішення якого вимагає професійної допомоги психолога. Психодинамічна теорія відкриває перспективи розвитку психології та її практики в пошуку найоптимальніших та адекватних шляхів надання допомоги професійно зорієнтованим особам, найперше – майбутнім психологам.
URI: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/26077
Appears in Collections:Кафедра психології діяльності в особливих умовах



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.