Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/26607| Title: | ВІЗУАЛІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ В ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ КУРСАНТІВ: ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ, ПРИЙОМИ ТА ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ |
| Authors: | Гринько, Юрій Касярум, Сергій Драгоненко, Едуард Ключко, Руслан |
| Keywords: | візуалізація інформації, самостійна робота, курсанти, інтелект-карти, структурно-логічні схеми, програмне забезпечення, професійна підготовка. |
| Issue Date: | 2025 |
| Abstract: | У статті розглянуто питання візуалізації навчальної інформації в організації самостійної роботи курсантів закладів вищої освіти, зокрема в сфері цивільного захисту. Проаналізовано теоретичні основи технології візуалізації, її роль у підвищенні ефективності самостійної навчальної діяльності, а також типові проблеми, пов’язані з обробкою значних обсягів інформації. Описано прийоми візуалізації (інтелект-карти, денотатні графи, схема «Фішбоун», структурно-логічні схеми) та програмне забезпечення для їх реалізації (FreeMind, XMind, Mindjet MindManager). Проведене анкетування серед курсантів показало, що впровадження візуалізації суттєво підвищує мотивацію, креативність та ефективність засвоєння матеріалу. Особливу увагу приділено практичному застосуванню візуалізації під час самопідготовки курсантів, де обробка навчальної інформації має критичне значення для формування професійних компетентностей. Запропоновано комплекс заходів: використання інтелект-карт для структурування, активація програмних інструментів для візуалізації, обмеження традиційного конспектування та дотримання нормативних вимог до організації самостійної роботи для мінімізації проблем обробки інформації та підвищення загальної ефективності навчання. |
| URI: | http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/26607 |
| Appears in Collections: | Кафедра інженерної та аварійно-рятувальної техніки |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Стаття_Касярум_2025_А.pdf | 400,59 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.


