Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/7455
Назва: Ілюстрації до статті "Модель підвіски візка з двома вантажами для компенсації його вертикальних коливань при русі по шляху синусоїдального профілю "
Автори: Куценко Леонід Миколайович
Калиновський Андрій Якович
Васильєв Сергій Вікторович
Семків Олег Михайлович
Дата публікації: 2018
Видавництво: НУЦЗУ
Бібліографічний опис: НУЦЗУ
Короткий огляд (реферат): Розглянуто експериментальну схему трипружинної підвіски з двома компенсаційними вантажами для використання в автомобільному причепі, призначеному перевозити вибухонебезпечні вантажі в умовах бездоріжжя. Постановка задачі для "одноколісного" варіанту: для обраної схеми слід визначити набір взаємозалежних значень параметрів, які б дозволили візку відмежуватись від вертикальних коливань за умови, що колесо рухається по шляху синусоїдального профілю [1].
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repositsc.nuczu.edu.ua/handle/123456789/7455
Розташовується у зібраннях:Інженерної та аварійно-рятувальної техніки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
pic. 1.jpgУ наведеній схемі «одноколісної» підвіски передбачено три пружини з коефіцієнтами жорсткості k1, k2 і k3, а також два вантажі масами m1 і m2 як компенсатори коливань, що надходять з колеса. Для реалізації схеми слід забезпечити необхідні взаємопов’язані рухи пружин, важелів та вантажів в процесі коливань за умови, що на коливальну систему через колесо діє сила, описана функцією f(t) = Acos(wt)52,54 kBJPEGПереглянути/Відкрити
pic. 2.jpgНа рисунку зображено розміри схеми підвіски, виражені через модуль d. Для дослідження динамічних характеристик візка було складено і розв’язано систему рівнянь Лагранжа другого роду. В якості узагальнених координат обрано кути u(t) і v(t), які визначають положення мас m1 і m2.47,57 kBJPEGПереглянути/Відкрити
pic. 3.jpgДля тестового розрахунку обрано такі значення параметрів (усі величини в умовних одиницях). Відсутнє в переліку значення коефіцієнта жорсткості k1 першої пружини будемо обчислювати (ш пов'язувати з переліком) за допомогою методу проекційного фокусування [2,3].66,55 kBJPEGПереглянути/Відкрити
pic. 4.wmvВ процесі розв'язання системи рівнянь Лагранжа другого роду у фазовому просторі {u, Du, t} побудуємо інтегральну криву, що відповідає одній з функцій узагальненої координати, наприклад u(t). Використовуючи параметри рис. 3 та змінюючи значення "аналога" параметра k1 (позначимо його k*) будуємо множину проекцій інтегральної кривої на координатну площину {u, Du}. Серед цих проекцій (фазових траєкторій) знаходимо ту, площа зображення якої буде мінімальна. Відповідна величина k* і буде визначати значенні k1.1,12 MBwmvПереглянути/Відкрити
pic. 5.wmvТу ж саму ідею проілюстровано для зображень на координатній площині {u, Du} сім'ї фазових траєкторій. Ілюстрація пояснює термін «фокусування» в назві методу. Адже пошук значенні k1 виглядає як моделювання оптичного ефекту "наведення на різкість" зображень множини фазових траєкторій.1,11 MBwmvПереглянути/Відкрити
pic. 6.jpgДля визначення площі зображення фазової траєкторії необхідно підрахувати кількість пікселів, які складають це зображення. Та побудувати графік залежності кількості пікселів від значення k*. Екстремум визначає шукане значення k1.16,5 kBjpgПереглянути/Відкрити
pic. 7.wmvПриєднавши одержане значення k1 до переліку параметрів рис. 3 здійснюємо геометричне моделювання руху візка по шляху синусоїдального профілю за допомогою комп’ютерної анімації. При цьому, теоретично, вертикальні коливання будуть відсутні3,06 MBwmvПереглянути/Відкрити
pic. 8.wmvДля порівняння наведено геометричне моделювання руху візка, коли значення k1 обрано довільно. При цьому рухи другої пружини будуть хаотичними і вона виключається з процесу компенсації коливань.2,13 MBwmvПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.